Baza danych - w czym?

Hey,

Mam pytanie odnośnie bazy danych, potrzebuje stworzyć taką bazę na potrzeby nowej i małej (póki co) firmy, gdzie naprawdę Excel jest tymczasowy, ale danych przybywa z każdym dniem i improwizujemy jak możemy :slight_smile:
Idealnym kandydatem byłaby baza, która niekoniecznie lub wcale korzystałaby z połączenia internetowego - (mamy ostatnio dość częste problemy z internetem …), byłoby pięknie, gdyby w ów bazie była możliwość podglądu dokumentacji - a wierzcie mi, stos papierków w mojej pracy to podstawa, dodatkowo nie może być trudna w obsłudze, pracownicy mają różny poziom wiedzy i umiejętności informatycznej, a tu nie chodzi o komplikowanie komuś pracy.
Jeśli macie jakieś pomysły w czym można by zrobić taką bazę, to piszcie.

Pozdrawiam

napisz moze cos wiecej. jakie dane chcesz przechowywac, jakie aplikacje korzystają z bazy danych, co się z tymi danymi dzieje i takie tam. Najprościej skorzystać z darmowych rozwiązań typu Firebird czy Mysql.

Chyba OP chodzi o jakieś narzędzie do gromadzenia i wymiany danych (choćby CRM) a nie o silnik baz danych

Indy dokładnie, coś takiego.

Bo baza jako baza, cóż właściwie takowej nie ma, po prostu jedna wielka improwizacja, nie mogę też udzielić informacji, jakie konkretnie dane, ale byłoby miło, jakby był wgląd do konkretnie zeskanowanej dokumentacji (to naprawdę ułatwiłoby życie) i nie są to dane typowo jakościowe czy liczbowe.

Ale możesz chyba napisać w jakim formacie są to dokumenty. DOCX, PDF, XLSX, JPG?

Ciężko będzie Ci pomóc bez podstawowych informacji - jak wprowadzacie dane, w jakim formacie są dokumenty, jak je obrabiacie, w jaki sposób potrzebujecie do tego dostępu, jakich komputerów używacie… Nikt z nas nie potrzebuje dostępu do tych danych i konkretnie czym się zajmujecie, opisz samo działanie firmy na jakimś modelu abstrakcyjnym. W niektórych typowych biznesach są gotowe rozwiązania - czasem nawet bezpłatne. Pamiętaj też, że gromadząc dane w jednym miejscu potrzebny może być trochę lepszy komputer (serwer), kopia bezpieczeństwa a decydując się na niektóre rozwiązania dość kosztowne licencje. 

Głównie i przede wszystkim DOCX, PDF, JPG, ale wystarczy jedynie wgląd w skan zapisany jako PDF - na których pracujemy najczęściej.

Dane wprowadzamy ręcznie, bez nie wiadomo jakiego dostępu do programów… “Baza” póki co w Excelu, dużo też tworzymy pism w DOCX (dla nas), ale kopia i tak ląduje w aktach i  wersja PDF -w świat, nie da się opisać tak po prostu działania firmy, trochę ciężko, mogę napisać, że chodzi o Prawo :slight_smile:

Pracujemy na laptopach, serwer to nie problem, ale tu akurat muszę pogadać z kimś innym, odpowiedzialnym za to, ja jedynie pracuję i szukam rozwiązania aby ułatwić wszystkim życie, wiem  że to będzie czasochłonne, ale warte zachodu :slight_smile:

 

To może jednak porozmawiaj z kimś odpowiedzialnym za to. Na podstawie podanych informacji, struktury firmy, jak to wszystko działa i prostego wyjaśniega ‘worflow’ będzie ciężko. Programów, rozwiązań jest tysiące.