BenQ G2220 HD - Dziwna kreska

Witam.

Mam monitor BenQ G2220HD oraz jakąś dziwną kreskę na górze monitora…

Pojawia się ona wtedy (lub jest LEPIEJ widoczna), gdy oglądam film na full screenie i obraz się przesuwa, lub gdy gram w jakąś gierkę typu “Tibia”.

Oczywiście gdy obraz w filmie, lub postać w grze stoi w miejscu, to tej kreski nie ma.

No i na przykład w grze “Tibia”, gdy gram na zminimalizowanym oknie, to ta kreska jest wyżej, a gdy zmaksymalizuje okno, to jest ona niżej…

Aha i jeszcze obraz w tej kresce wygląda tak, jakby się załamywał, czy coś w tym stylu.

I nie jest to kreska z martwymi pikselami, czy coś w tym rodzaju.

Przepraszam jeżeli coś jest niezrozumiałe, ale starałem się pisać tak, aby było… Sam nie wiem jak to wytłumaczyć.

Proszę o pomoc.

Mam dla Ciebie przykrą wiadomość. Miałem podobny monitor tyle, że Monitor Benq 20 G2020HD LCD i podobny problem. Kreski nie udało mi się naprawić w żaden sposób, co więcej z czasem pojawiały się kolejne. Jedyna skuteczną metodą okazał się zakup nowego monitora bardziej uznanej marki. Także jeśli jest on na gwarancji to szybko go reklamuj - lepiej nie będzie. Uwierz mi.

Wydaje mi się że p19koz się myli i że w twoim przypadku to problem softwareowy a nie sprzętowy (o ile dobrze zrozumiałem twój opis).

Ale ten opis usterki jest mało precyzyjny: ta kreska jest pionowa czy pozioma (a może ukośna w co raczej wątpię, obstawiam że pozioma), jest to kreska ze świecących tak samo pikseli czy może raczej linia podziału obrazu na 2 części nie przesuwające się razem (obstawiam tą drugą opcję)?

Przydało by się jakieś foto lub zrzut ekranu ukazujący usterkę, jeśli się nie mylę i jest to problem programowy to będzie ona widoczna na zrzucie, jeśli to wina monitora jak zakłada p19koz , to tylko na fotce będzie to widać.

Miałam też podobną sytuację na monitorze BENQ. Pojawiła mi się kreska pozioma przez całą długość ekranu. Miała szerokość ok 2-3 mm i np jak włączałam grę to ta kreska była w tym samym miejscu i nie było na niej obrazu. Wysłałam monitor do serwisu w Bydgoszczy i stwierdzili problem z matrycą.Czekałam 3 tygodnie,bo niby sprowadzali tą matrycę,aż w końcu przysłali mi nowy monitor.Szkoda tylko ,że inny i gorszy od reklamowanego. Doszło więc do kolejnej wymiany i teraz mam inny od reklamowanego,ale o podobnych parametrach. Całe szczęście ,że wszystko szło na koszt serwisu.Jeśli będziesz miał zamiar wysyłać to najpierw zadzwoń i zapytaj o kuriera,bo mają swojego i tylko wtedy przesyłka jest na ich koszt.No chyba ,że coś się zmieniło,bo reklamowałam monitor jakieś 1 rok temu.