Bios cmos

Ostatnio odłączyłem komputer na jeden dzień, bo potrzebował transportu. Po podłączeniu wszystkiego z powrotem komp strasznie spowolnił i zaczął się zacinać, po czym przy kolejnym wlaczaniu wyswietlila sie wiadomosc

Nie można odnaleźć dysku wciśnij ctrl+alt+del, aby restartować

(czy cos w tym stylu) i nie szło w ogóle włączyć. Po kilku resetach w końcu udało sie uruchomić system, ale następnego dnia problem sie powtórzył, aż w końcu podczas kolejnego włączania wyświetlił się komunikat, że wystąpił błąd CMOS i miałem do wyboru dwie opcje:

Press F1 to run setup or F2 to .............. default values and continue

nacisnąłem F2 i system uruchamiał się do pewnego momentu. Wygląda to jakby explorer nie chciał się włączyć. Pojawia się tapeta, kursor i to wszystko, tak już zostaje. Zresetowałem ustawienia BIOS’a, wyjąłem i włożyłem baterię, próbowałem różnych konfiguracji. Nie znam się na tym zbyt dobrze, ale korzystałem z internetowych samouczków BIOS’a, ale nic nie zdaje się pomagać. System zawiesza się przy inicjalizowaniu BIOS’a. Nie wiem już co mógłbym zrobić. Z góry dziękuje za pomoc.

możne za bardzo trząsłeś komputerem w podroży i powstały błędy na dysku

jeśli możesz uruchomić system to sprawdź dysk na błędy

jak nie możesz to spróbuj z trybu awaryjnego lub z linii poleceń

tylko jaki masz system??

Win XP Home

Kiedy odpalam sprawdzanie dysku z trybu awaryjnego, komp się w pewnym momencie zawiesza i nie idzie nic dalej.

Witaj. Po prostu Bios ci się zresetował do domyślnych ustawień. Może czas na wymianę bateryjki na płycie głównej? Jak nie znasz się na Biosie to poproś kogoś to ci ustawi odpowiednio. Możesz spróbować dać optymalne ustawienia ale to nie gwarantuje, że komp będzie wykorzystywał pełni możliwości.

A data i godzina po tym wszystkim jest dobra? Jak nie to na 100% bateryjka do wymiany.