Bios po resecie - problem

Witam,

Mam dość poważny problem z biosem, który musiałem zresetować, ale pokolei…

Kiedy chciałem zformatować system (mega zawirusowany) w momencie gdy włączała się instalacja, pokazywał się komunikat “Instalator sprawdza konfigurację sprzętową”, lecz przez dłuższy czas nic się nie działo. Postanowiłem zrobić format partycji “fdisk’iem” z dyskietki, lecz mimo tego problem nadal nie znikał.

Nie więdząc co dalej robić, wyczytałem że warto w takich sytuacjach zresetować bios i to zrobiłem, ale teraz wyskoczył inny problem. Nie pokazuje mi się żaden komunikat instalacji, a TRAP00000006 EXTEPTION. Wcześniejszy właściciel podkręcał trochę tego kompa, więc może aktualna konfiguracja biosu po restarcie nie odpowiada np płycie głównej.

Nie znam się na sprzęcie, więc nie wiem czy dobrze podam dane sprzętu, teraz nawet nie mam jak sprawdzić tego dokładnie.

Płyta główna:

GA-7VA

VIA KT400 AGPset

GIGABYTE

Załaduj w Biosie ustawienia zoptymalizowane.

Do Biosu wchodzisz wciskając klawisz DEL lub F2 przy starcie komputera. Na pierwszym ekranie po starcie będzie napis Press DEL to Enter Setup, wciskasz i wchodzisz. Wybierz Load Optimized Defaults, a jak nie ma to w zakładce Exit -> Load Default Settings (lub podobnie w zależności od Biosu). Wybierz Advanced Bios Features->First Boot Device ustaw na CD/DVD Jeżeli nie ma Advanced Bios Features, wejdź do zakładki Boot->Boot Priority. Zapisz zmiany klawiszem F10. Na wszelkie pytania, odpowiedz Y (Yes).

No właśnie, ale ja tak to też robiłem, a jeśli to nie pomogło to zresetowałem biosa wyciągając baterię z płyty. Chyba reset, a wybranie w biosie optymalnych ustawień to to samo.

Według mnie nie do końca. Reset, to wyczyszczenie, a załadowanie ustawień, to przywrócenie ich właściwych ustawień.

ale mimo wszystko to nic nie pomogło

Dodane 24.03.2009 (Wt) 17:37