Ostatnio postanowiłem sprawdzić kupioną 4 miesiące temu kostke ramu Goodram GR800D264L5/2G, DDR2, 2GB, DDR2-800 (400 MHz). Sprawdziłem ją programem Memtest86 i wykazało jakiś błąd. Nie wiem co zrobić ponieważ błąd moze (chyba) być spowodowany przez niekompatybilność płyty głównej z tą pamięcią lub tym że pamięć od początku była trefna. Naszczęście mam paragon więc mogę ją zwrócić. Oto kilka zdjęć z testu:
Bym zapomniał moja płyta główna to Asus P5LP-LE (Leonite2) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394). Teraz nasuwają się dwa pytania: Czy mogę zwrócić to do sklepu? i Jaką pamięć RAM kupić lub na jaką wymienić aby uniknąć tego typu problemów?
Napięcie to raczej pudło, ponieważ gdy montuje 3 kostki ramu ( 512+ 512 + 1024) wszystko działa bezproblemowo. Więc zwracać do sklepu z powodu wady zakupionego sprzętu?
Sprawdziłem to w każdej możliwej kombinacji lecz nic nie pomogło ( wiedziałem od początku że nie pomoże ponieważ gdy włożyłem tylko tą trefną kostkę pojawił się w Memteście błąd zaledwię po 7% testu)
skoro w żadnym ustawieniu nie działa, to wygląda to raczej na błąd w samej kości, może rzeczywiście kupiłeś taką ‘posypaną’ (rozumiem, że przez 4 miesiące jej nie używałeś?)
co do zwrotów, to wiem, że część sklepów robi ogromne problemy, ale spróbuj