Błąd podczas usuwania treści folderu

Mam krótkie, pytanie chcę opróżnić zawartość folderu Temp z lokalizacji **C:\Windows\Temp**.

W folderze tym jest inny folder _avast_ , a w nim plik Webshlock.txt.

Ale podczas tego wyrzuca mi ten komunikat.

Nie wiem czy w ogóle mogę usunąć ten plik. Wiem, ze mogę zrobić to np. w trybie awaryjnym, lub też np. Unlockerem , czy Revo Uninstaller , ale w tym momencie chodzi o to czy w ogóle powinienem to usuwać.

Nazwa _avast_ kojarzy mi się z Avastem , antywirusem który u mnie działa, i nie wiem czy nie jest to powiązane z nim jakimś procesem.

Z drugiej strony wiem, ze zawartość folderu Temp można spokojnie i bezpiecznie usuwać. Więc jak to jest z tym plikiem ?

Nie zawsze! Właśnie z wyjątkiem plików, które (będąc w folderze “temp”) jednak są w użyciu! Dlatego lepiej nie usuwać ręcznie na siłę, lecz przy pomocy programów wykonujących tę czynność z opóźnieniem, np. 24 lub 48 godzin, czyli wg. dat pojawienia się pliku w folderze “temp”.

Jakie to programy masz na myśli ? Czy te podane przeze mnie lub w trybie awaryjnym ?

Nie, nie! Mam na myśli np. CCleaner lub Glary Utilities bądź Wise Disk Cleaner. Każdy z nich bezpiecznie usuwa “tempy”, nie ruszając plików w działaniu.

Tak, to weźmy CCleaner , który posiadam i regularnie używam. A jednak nie usunął on zawartości folderu Temp. Ale powiedz może, którą opcję na liście w zakładce Cleaner muszę mieć zaznaczoną ? Wiem one są domyślnie zaznaczone. Ale możesz powiedzieć jednak, która opcja w programie za to odpowiada ?

A może to jest tak, że usuwa. Tylko, że ten plik się od razu na nowo pojawia, bo łączy się z jakimś procesem ?

W CCleanerze zakładka Windows > pozycja System > podpunkt Pliki tymczasowe zaznaczyć i to wystarczy. Jeśli CCleaner nie usuwa, to dlatego, że albo dany plik (folder) jest w użyciu, albo nie jest starszy niż 24 godziny. Są to ustawienia standardowe. Można to zmienić w Opcjach programu, pozycja Zaawansowane > druga i trzecia kratka z góry. Ale przede wszystkim należy wierzyć temu programowi!

PS. Można też zaznaczyć, w Twoim konkretnym przypadku, odpowiednią pozycję (może to być “Avast” lub “Antywir”) w zakładce Programy > pozycja Narzędzia > podpunkt jak tu napisałem (Avast/Antyvir?). Nie używam Avasta, więc dokładnie nie wiem, ale jakąś podobną nazwę tam znajdziesz.

Wracając do kwestii “ręcznego” opróżniania “tempów”, to oczywiście możesz to robić, ale nie usiłuj usuwać plików, które odpowiednim komunikatem blokuje w danym momencie system.

Tak w zakładce Windows > System > Pliki tymczasowe mam zaznaczone, już i tak domyślnie.

W Opcjach CCleanera > Zaawansowane mam zaznaczoną domyślnie drugą opcję, trzeciej nie mam.

Ale jest tam mowa o plikach starszych od 24 godzinnych. Nie wiem, czy plik Webshlock.txt w ogóle nie wchodzi do tej klasyfikacji, ponieważ jest on tam na bieżąco i jest z tego wyłączony.

A może ten plik jest zainfekowany, czytałem o tym, że i takie przypadki były.

Sprawdziłem to Avastem i programem MBAM. Nic nie wykazały.

W zakładce Programy > Narzędzia mam zaznaczone dwie pozycje:

Avast! Antivirus 5 i Avast! Antivirus 6.

W ogóle mam wątpliwość, czy powinienem usuwać ten plik, skoro są problemy, a poza tym czy jest taki sens ?

Dlaczego, bo może powiem z czym to jest w ogóle związane, z jakim problemem.

Otóż mam problem z ponowną instalacją paska Google Toolbar dla IE 8 z witryny oficjalnej. I podobno usunięcie zawartości tego folderu może rozwiązać ten problem. Ale czy tak jest w istocie, nie mam pojęcia, wydaje mi się, że nie. No bo co ten plik ma wspólnego z instalatorem tego paska ? To raz.

A czy przeniesienie folderu InstallShield z lokalizacji:

C:\Program Files\Common Files\InstallShield

oraz folderu InstallShield Installation Information z lokalizacji:

C:\Program Files\InstallShield Installation Information

To dwa. Czy to by coś dało i można było ściągnąć już ten pasek ?

Problem tego pliku może też pochodzić z tego, że - jak widzę - przed zainstalowaniem Avasta w wersji 6 nie odinstalowaleś Avasta w wersji 5. Stąd też CCleaner widzi obie wersje, a ten nie dający się usunąć plik może pochodzić jeszcze z wersji 5 i jest do czegoś potrzebny systemowi. Moim zdaniem, w tej chwili usuwanie na siłę tego pliku może się skończyć awarią Avasta.

Z instalowaniem paska Google dla IE8 to nie może mieć nic wspólnego.

Chyba nie rozumiem? Czy nie możesz nawet pobrać instalatora tego paska?!

Jeśli nie uda się stąd:

http://download.cnet.com/Google-Toolbar … 56938.html

to masz uszkodzoną przeglądarkę lub też zablokowaną na pobieranie pasków. Wiele aplikacji uznaje paski za niebezpieczne dla systemu.

Nie, raczej nie gdyż używam Avasta w wersji 7. Parę dni temu go reinstalowałem. Program przed deinstalacją usuwa wszystkie swoje pozostałości. Także myślę, że to nie jest to. Poza tym zwykle aktualizuję program, także po tamtych wersjach nie ma śladu.

Te wersje 5 i 6, które widzi CCleaner to już muszą być jakieś opcje własne tego programu. Bo ja w aplecie Dodaj lub usuń programy w Panelu sterowania czy choćby w samym CCleanerze na karcie Narzędzia > Odinstaluj programy , nie widzę u siebie tam takich wersji.

Tak, bo zapomniałem dodać gdzie przenieść. Np. na Pulpit. Ale to chyba już nieważne.

Otóż jak wcześniej pobierałem z witryny głównej ten pasek, to wyrzucał mi to:>>klik<<, z linku który podałeś, z tej samej strony wyrzuca podobny błąd, ale jednak trochę inny: >>klik<<

Wygląda na to, że jest problem z serwerem pobierania. Ale ja już od kilku dni nie mogę pobrać. To możliwe ?

Jeśli chodzi jeszcze o uszkodzenie lub zablokowanie, to gdzie to sprawdzić, i co mogę z tym zrobić jesli rzeczywiście tak jest ?

Czy masz możliwość sprawdzenia, czy i u ciebie jest ten sam błąd ?

Sprawdziłem! Na drugim komputerze mam XP-ka i IE8. Bez problemu z mojego linku zainstalowałem ten pasek.

Dodane 13.09.2012 (Cz) 17:19

Niestety, nie wiem. Może to Avast uniemożliwia instalowanie toolbarów? Nie znam Avasta. Jedyne, co możesz jeszcze bezpiecznie wykonać, to naprawę przeglądarki: http://majorgeeks.com/Tweaking.com_-_Re … d7243.html Użycie tego programiku na pewno w niczym nie zaszkodzi a pomóc może. Pobrać, uruchomić, kliknąć “repair.exe” i Start. Potem restart komputera. No i sprawdź link do Google Toolbara.

http://translate.google.pl/translate?hl … CCkQ7gEwAA

:slight_smile: