nooby
(Finrod F)
26 Sierpień 2012 11:51
#1
Mam problem. Co jakiś czas występuje BSOD, prawdopodobnie z powodu nvgts.sys. Ma ktoś jakiś pomysł, co zrobić? Od razu zaznaczam, że jestem zupełnie niedoświadczony w tych sprawach…
Poniżej log:
Microsoft ® Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86 Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved. Loading Dump File [C] Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available Symbol search path is: SRV*C:\symbole*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Executable search path is: Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 3) MP (2 procs) Free x86 compatible Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal Built by: 2600.xpsp_sp3_gdr.120504-1619 Machine Name: Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055d720 Debug session time: Sun Aug 26 12:55:05.593 2012 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 0:08:34.282 Loading Kernel Symbols … … Loading User Symbols Loading unloaded module list … Unable to load image nvgts.sys, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for nvgts.sys *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvgts.sys ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 100000D1, {0, 7, 1, b7f0c5c5} Unable to load image nv4_disp.dll, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for nv4_disp.dll *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nv4_disp.dll Probably caused by : nvgts.sys ( nvgts+85c5 ) Followup: MachineOwner --------- 0: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (d1) An attempt was made to access a pageable (or completely invalid) address at an interrupt request level (IRQL) that is too high. This is usually caused by drivers using improper addresses. If kernel debugger is available get stack backtrace. Arguments: Arg1: 00000000, memory referenced Arg2: 00000007, IRQL Arg3: 00000001, value 0 = read operation, 1 = write operation Arg4: b7f0c5c5, address which referenced memory Debugging Details: ------------------ WRITE_ADDRESS: 00000000 CURRENT_IRQL: 7 FAULTING_IP: nvgts+85c5 b7f0c5c5 f3ab rep stos dword ptr es:[edi] CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT BUGCHECK_STR: 0xD1 PROCESS_NAME: Idle LAST_CONTROL_TRANSFER: from b7f05eea to b7f0c5c5 STACK_TEXT: WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong. 80551190 b7f05eea 00000000 000000d8 89c80004 nvgts+0x85c5 805511b8 b7f0716e 89c80004 88635600 89caaaf0 nvgts+0x1eea 80551234 b7eed8eb 89c80004 88635628 89caaa38 nvgts+0x316e 80551258 b7eeeed0 89caaa38 89caaaf0 89caad9c SCSIPORT!SpStartIoSynchronized+0x14f 80551274 805454c1 89caaa38 00000002 89caaa38 SCSIPORT!SpTimeoutSynchronized+0x56 805512bc 804f47aa 89caaa38 00000000 804f475c nt!KeSynchronizeExecution+0x21 805512e0 8050222b 8055adc0 00000000 4041a3dc nt!IopTimerDispatch+0x4e 805513fc 80502347 8055c0c0 ffdff9c0 ffdff000 nt!KiTimerListExpire+0x14b 80551428 80545eff 8055c4c0 00000000 00008092 nt!KiTimerExpiration+0xb1 80551440 8055be60 ffdffc50 00000000 8055be60 nt!KiRetireDpcList+0x61 80551450 80545de4 00000000 0000000e 00000000 nt!KiIdleThread0 80551454 00000000 0000000e 00000000 00000000 nt!KiIdleLoop+0x28 STACK_COMMAND: kb FOLLOWUP_IP: nvgts+85c5 b7f0c5c5 f3ab rep stos dword ptr es:[edi] SYMBOL_STACK_INDEX: 0 SYMBOL_NAME: nvgts+85c5 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nvgts IMAGE_NAME: nvgts.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4bbef135 FAILURE_BUCKET_ID: 0xD1_nvgts+85c5 BUCKET_ID: 0xD1_nvgts+85c5 Followup: MachineOwner ---------
Jaka jest dokładna konfiguracja sprzętowa Twojego komputera ?
nv4_disp.dll, Win32 error Odwołuje się do błędu sterownika karty graficznej. Przeinstaluj sterowniki.
Xemidra
(Xemidra)
26 Sierpień 2012 13:30
#4
Prawdopodobnie problem ze sterownikiem do karty graficznej. Miałem to samo przedwczoraj. Zainstaluj najnowsze sterowniki i sprawdź czy pomogło.
Nie chcę Cię martwić ale jeżeli nie stosowałeś żądnego OC i sterowniki nie pomogą to najprawdopodobniej padła Ci grafika. Przynajmniej tak pisało na innych forach.
Niekoniecznie jest to problem natury hardware. Żeby udzielić dokładnej porady potrzeba więcej szczegółów.
nooby
(Finrod F)
26 Sierpień 2012 13:45
#6
Komp: AMD Athlon II X2 240 2800 MHz; Gigabyte M68M-S2P ; NVIDIA GeForce 7025 / nForce 630a (zintegrowana); dysk SAMSUNG HD322HJ SCSI Disk Device (320GB).
Coś jeszcze? Sterowniki grafiki są najnowsze (spróbuję je przeinstalować jeszcze raz), Windows aktualizowany też. Nie wiem, co to może być…
Odinstaluj obecnie posiadany pakiet sterowników do płyty głównej i zainstaluj ten: http://pl.download.nvidia.com/Windows/n … l_whql.exe to powinno pomóc.
adam9870
(adam9870)
26 Sierpień 2012 17:30
#8
Czy masz jeszcze jakieś pliki w c:\windows\minidump. Jeżeli tak, przedstaw je.
Zobacz moje rady w tym temacie: komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602
Przejrzyj też ostatnio zainstalowane programy i aktualizacje. Poszukaj prawidłowości typu: data instalacji aktualizacji albo programu = początek problemów windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732 Być może Windows zaktualizował sterowniki w ramach Windows Update i nowsza wersja sterowników powoduje problemy, wtedy powrót do starszej wersji sterowników może rozwiązać sprawę. W tym temacie sporo pisałem o aktualizowaniu sterowników do NVIDIA: blue-screen-indeks-wydajnosci-t493183-15.html#p3106292
Reinstalacja sterowników do płyty głównej albo karty graficznej. Instalacja nowszej wersji albo powrót do starszej wersji sterownika, jeżeli zaktualizowałeś sterowniki do nowszej wersji a starsza wersja zachowywała się prawidłowo. Jak wyszukiwać sterowniki? Patrz tutaj brak-plikow-podczas-instalacji-t491490.html?hilit=Name#p3097602 albo część “Zaopatrzenie się w sterowniki” zmiana-systemu-preinstalowanego-czysty-windows-t500004.html Strona ze sterownikami do Twojej płyty głównej: http://www.gigabyte.com/products/produc … id=3270#dl
Analiza bluescreenów: blue-screen-windows-bit-t491491.html?sid=c4a03c8486b5c9e42a4ba26c02069be5#p3095248 , a konkretnie wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump
Pozdrawiam.
nooby
(Finrod F)
26 Sierpień 2012 19:30
#9
Mam, z 11, 25 i 26 sierpnia - wszystkie identyczne (oczywiście poza datami i chyba stosem).
Dzięki za pomoc, jak znajdę chwilę czasu (bo obecnie nie mam go za dużo), to będę sprawdzał każdą opcję aż do skutku.
Pozdrawiam
adam9870
(adam9870)
26 Sierpień 2012 21:34
#10
Dobrze sobie radzisz, skoro samodzielnie analizujesz minidumpy.
Sprawdzaj opcję ze sterownikami. W tematach, do których podałem linki znajdziesz mnóstwo informacji. Ogólnie trzeba poszukać wersji sterowników od nvidii, które działają stabilnie. A tak się składa, że Twoja płyta główna bazuje na chipsecie NVIDIA® GeForce 7025/nForce 630a, dlatego próbujemy zmienić sterowniki do chipsetu.
Pozdrawiam.