Blue Screeny podczas bezczynności, gier itd


(kijek) #1

Witam. Od może 3 tygodni mam zainstalowany system Windows 7 Home Premium 64 bit na w większości nowym komputerze (tylko zasilacz i karta graficzna zostały stare). Problem polega na tym, że podczas bezczynności, grania lub robienia czegokolwiek, wyskakują czasami Blue Screeny. Nie mam pojęcia, czym mogą być one spowodowane, gdyż nie ściągałem nic podejrzanego, ani nie instalowałem. Tutaj przykładowe dwa błędy:

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.1.7601.2.1.0.768.3

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	1000007e

  BCP1:	FFFFFFFFC0000005

  BCP2:	FFFFF80002E10DD3

  BCP3:	FFFFF880033A88D8

  BCP4:	FFFFF880033A8130

  OS Version:	6_1_7601

  Service Pack:	1_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\072611-14601-01.dmp

  C:\Users\kijek\AppData\Local\Temp\WER-38298-0.sysdata.xml


Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415


Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:

  C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.1.7601.2.1.0.768.3

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	a

  BCP1:	FFFFFA7FFFFFFF18

  BCP2:	0000000000000002

  BCP3:	0000000000000001

  BCP4:	FFFFF80002CFAE71

  OS Version:	6_1_7601

  Service Pack:	1_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\073011-16192-01.dmp

  C:\Users\kijek\AppData\Local\Temp\WER-44054-0.sysdata.xml


Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415


Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:

  C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

Po jednym z BSOD'ów nie było nawet w systemie dźwięku. Problem naprawiłem poprzez odinstalowanie sterowników karty dźwiękowej i ponowną ich instalację. Co jest przyczyną powyższych błędów i w jaki sposób mogę je naprawić?


(Qba Lukaszczyk) #2

Możesz przeskanować pamięci, bo one mogą powodować BSoDy.


(kijek) #3

Tak właśnie myślałem, bo aktualnie chodzą na trochę innych timingach, niż domyślne, jednak są to ustawienia producenta. Sprawdzałem już je MemTestem i żadnych błędów nie było. Test był jednak bardzo krótki, gdyż trwał tylko godzinę. Dziś lub jutro postaram się dać na 5 godzin.


(Marek Krakus) #4

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html ten program pomaga określić przyczynę bsod.

http://www.hotfix.pl/bledy-systemu-wind ... od-a11.htm a to są numery błędów.


(kijek) #5

No cóż, żadne z proponowanych na tej stronie rozwiązań raczej nie działa, ponieważ wszystkie sterowniki mam uaktualnione, tak samo BIOS płyty głównej i (chyba) karty graficznej.


(kijek) #6

Nie, nie posiadam tego programu.

Dump File : 080211-16068-01.dmp

Crash Time : 2011-08-02 15:41:57

Bug Check String : SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Bug Check Code : 0x1000007e

Parameter 1 : ffffffff`c0000005

Parameter 2 : fffff800`02e08dd3

Parameter 3 : fffff880`033bd8b8

Parameter 4 : fffff880`033bd110

Caused By Driver : ntoskrnl.exe

Caused By Address : ntoskrnl.exe+1abdd3

File Description : NT Kernel & System

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

Company : Microsoft Corporation

File Version : 6.1.7601.17592 (win7sp1_gdr.110408-1631)

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+1abdd3

Stack Address 1 : 

Stack Address 2 : 

Stack Address 3 : 

Computer Name : 

Full Path : C:\Windows\Minidump\080211-16068-01.dmp

Processors Count : 4

Major Version : 15

Minor Version : 7601

Dump File Size : 284 528

Zapewne o to właśnie chodziło.


(kijek) #7

Wszystko zrobiłem, a Memtest nie wykrył żadnych błędów. Jak na razie nie było jeszcze żadnego BSODa. Jednak jak już wspomniałem, nie zdarza się to zbyt często, więc należałoby jeszcze trochę zaczekać, zanim będzie można stwierdzić, że wszystko jest ok.