Blue Screeny podczas grania

Witam. Oto opis mojego problemu:

Od dłuższego czasu podczas grania w gry komputerowe z dosyć niskimi wymaganiami jak na mój komputer, pojawiają się blue screeny. Nie mogę spokojnie grać, ponieważ co jakąś godzinę lub półtorej godziny wywalają mi te błędy, a jak komputer bardziej się nagrzeje, to błędy te powtarzają się nawet co poł godziny. Niekiedy strasznie mnie to denerwuje. Nie znam się na tym i proszę o pomoc. Mój komputer jest bardzo stary, bo ma już nieco ponad 8 lat. Na nowy jak na razie nie mam co liczyć. ;/ Mógłbym ewentualnie wymieniać części.

Oto dokładna specyfikacja mojego komputera:

Proszę się nie śmiać ;p

System operacyjny: Microsoft Windows XP Professional, Dodatek Service Pack 3

Procesor: AMD Athlon XP, 1833 MHz (11 x 167) 2500+

Płyta główna: ASRock K7S8X v3 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)

Karta graficzna: Radeon 9500 Family 128 mb

2 dyski twarde: 40,3 gb oraz 34,1 gb

RAM: 1535 mb

Zasilacz: Modecom Feel 400W

Odkurz wewnątrz budy. Domyślam się, że masz na radiatorach kurzu więcej niż na ruskich walonkach filcu.

Czyściłem już wiele razy, jednak bez skutku.

No to czas na dojście do drugiej bazy. Zbadaj temperatury programami diagnostycznymi. Jeśli nadal są podwyższone, a symptomy wskazują na to, to czas na wymianę pasty termoprzewodzącej pod radiatory.

Jeszcze parę % podejrzeń padłoby na HDD. Sprawdź jakimś programem diagnostycznym, czy badsectory się nie namnażają.

Ale raczej widzę objawy przegrzewania.

[edit]

Optymistycznie zakładam, że próbowałeś róznych wersji sterowników, a system nie jest czymś zadżumiony…

Jak już będziesz rozbierał budę, to przyglądnij się kondensatorom na płycie głównej. Warto popytać kolegów, czy nie pożyczyliby ci jakiegoś sprawdzonego zasilacza na dwudniowe testy.

takie temperatury wyczytałem w evereście:

gdy komputer uruchomiłem pierwszy raz dzisiaj:

  • płyta główna 25 stopni C

  • procesor 33 stopnie C

  • dyski 23 stopnie C