Zakupiłem niedawno laptopa (Lenovo Intel Celeron M 530 (1.73GHz), 2048 MB SODIMM DDR2 667 MHz). System operacyjny Windows XP Proffesional wgrany fabrycznie z możliwością recoveru, płyt ze sterownkami brak. Zainstalowałem na nim Blueconnecta (modem Option iCON 225). Po kilku udanych połączeniach modem przestał łączyć się z internetem (ciągły komunikat “łączenie”). Odinstalowałem Blueconnecta, nie udało mi się jednak zainstalować go ponownie, gdyż system nie wykrywa modemu (choć lampki urządzenia świecą się po włożeniu go do gniazda). Modem jest sprawny, sprawdzałem go w serwisie Ery. Inny sprzęt podłączony do tego samego USB działa normalnie (PenDrive i mysz optyczna), podejrzewam więc, że przyczyna tkwi w firmowym oprogramowaniu lub jakimś wirusie.
Dołączam link do loga HijackThis i proszę o radę.