BlueScreen 0x1000008e, ntkrnlpa.exe


(Maciekg 89) #1

Witam

Kilkakrotnie komputer mi się zawiesił, potem sam się restartował (po wyskoczeniu pięknego niebieskiego ekranu). Kod błędu był zawsze taki sam (jak w temacie).

Dane z programu BlueScreeView - http://www.tinypic.pl/p6gv2wdybyus.

Z góry dziękuję za pomoc


(rgabrysiak) #2

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.


(xv_) #3

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2271048.html


(Maciekg 89) #4

Już wcześniej widziałem tę stronę w linku w poprzednim poście i jakbym rozumiał co tam ludzie powypisywali to tutaj bym nikomu głowy nie zawracał. Po za tym nic w systemie nie majstrowałem, to samo tyczy się RAM-u.


(adam9870) #5

Prawdopodobnie problem ze sprzętem.

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

Sprawdzenie dysku - pierwsza metoda

  • pobierz i zainstaluj HD Tune,

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy,

  • w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - druga metoda

Jeżeli dysponujesz innym komputerem i kieszenią na dysk, to można sprawdzić dysk w inny sposób:

  • wyjmij dysk z laptopa, w którym podejrzewasz uszkodzenie dysku

  • włóż dysk do kieszeni i podłącz go do sprawnego komputera

  • jeżeli dysk nie zostanie wykryty przez system to prawdopodobnie jest poważnie uszkodzony

  • jeżeli dysk zostanie wykryty przez system to pobierz i zainstaluj HD Tune, u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - trzecia metoda

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij...)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren's.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

hiren3.gif

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HD Tune

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

hiren4.gif

Sprawdzenie dysku - wyniki

Czerwone bloczki - bad sectory (uszkodzenia), zielone bloczki - ok.

Jeżeli będą czerwone bloczki, to dysk do wymiany.

Czas sprawdzania dysku - przykładowo dysk 500 GB SATA sprawdzałem 330 minut (5 i pół godziny).

hdtune_samsung.gif

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij...)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren's.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw ... 25460.html

  • sprawdzenie temperatur

w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku