Brak BOOTMGR nie majac zainstalowanego systemu

Witam

Mam taki problem - kupilem nowego laptopa. Instalujac go rozdzielalem partycje. Jednak cos bylo nie tak i chcialem rozpoczac instalacje od nowa wiec przerwalem tamta. Przy ponownym wlaczeniu komputera wystapil blad “BRAK BOOTMGR wcisnij alt+ctrl+del ale zrestartowac”.

Nie wiem co mam teraz zrobic aby w ogole moc zainstalowac windowsa. Jak naprawic ten blad? Prosze o nieodsylanie mnie od googli lub innych tematow bo juz szukalem i nic nie zlalazlem. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

Dodam ze jest to windows 7

Mógłbym cię odesłać do innych tematów, lecz tylko je zacytuje. Odpal z płyty >> język instalacji >> napraw komputer >> wybierz system >> wiersz polecenia i wpisz

Bootrec /FixMbr

I tu wystepuje problem ze w BIOSie sie mam nawet opcji do odpalenia komputera najpierw z plyty. Chyba ze zle szukam - nie wiem jestem w tych sprawach zielony. Jesli moge to prosilbym o pisanie odpowiedzi w prosty sposob tzn. wejdz tu zaznacz to itp.

Napisz jaki to komp (firma), bo np w moim modelu HP trzeba nacisnąć podczas startu kompa (wtedy kiedy można wejść do biosu) F9 i uruchamia się wtedy menu w którym można wybrać dysk z którego ma się uruchomić (usb,hdd,cd).

Toshiba

Dla bardzo zielonego, zmiana bootowanie:

Podczas startu systemu naciskaj: f9/f10/f11/f12 << to powinno wywołać menu z opcjami z czego ma odpalić

Skoro już uruchomiłeś bios (jak wyżej z tym że klawisze del, f2, f3) powinieneś szukać opcji z słowem boot\boot menu etc. Potem za pomocą entera powinieneś wybrać tą opcję. Powinny ci się pojawić wszystkie dyski (partycje) i napędy jakie masz w komputerze. Zmieniasz je za pomocą enter, pgup/down, +/-/ ew jakiś innych klawiszy (patrz z prawej strony, bądź na dole i próbuj)

Jednak za rączkę można cię poprowadzić dopiero po podaniu przez ciebie wersji biosu, która będzie wyświetlana podczas startu systemu/od razu po jego włączeniu sposobem wyżej opisanym.

20 sekund szukania w google.