Brak całkowitego dostępu do internetu przez WIFI

Witam, przyszedłem z laptopem do innego domu gdzie jest internet z routera, mój komputer wykrywa sieć, bo wpisuje kod zabezpieczający, ale ma ograniczony dostęp czego efektem jest brak internetu, wiem że trzeba coś zrobić na routerze albo na komputerze gdzie jest ten internet podpięty, jaki kod udostępniający czy coś, ale nie mam pojęcia gdzie go szukać, nikt tutaj nie wie bo to ustawiał ktoś inny.

Nie znam się na tym, wiem tylko że ten router bezprzewodowy Linksys, czy jeszcze coś jest potrzebne i gdzie tego szukać, jestem laik z takich operacji i trzeba mi tłumaczyć jak 4-letniemu dziecku.

Dziękuję z góry za pomoc i przepraszam jeśli był ten temat zamieszczany bądź umieściłem ten w nieodpowiednim dziale, ale szukałem ale żaden z odszukanych nie był nawet zbliżony do mojego problemu lub za trudno opowiedziany.

maverickkk , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

w komputerze, do którego podłączony jest router wpisz adres IP Routera, na dole routera powinien być i w nim ustaw hasło

nie mogę znaleźć na komputerze gdzie jest podłączony router routera.

Ten komputer na którym działa internet łączy się przewodowo czy bezprzewodowo? Komputer w którym ten internet nie działa jest dobrze skonfigurowany? Ma być podobnie jak ten na którym wszystko działa. No i pytanie też czy w routerze jest załączone czy wyłączone filtrowanie adresów mac?

no chyba o to chodzi z tym MAC bo ktoś o tym mówił, komputer na którym jest internet jeden się łączy przewodowo drugi bez, są te same ustawienia na moim. Nie wiem jak znaleźć ten router na komputerze który się łączy przewodowo z nim.

Podaj model routera oraz co do tych ustawień to adres ip i maskę i bramę wszystko wpisywane czy pobierane automatycznie?

Linksys wrt54gl 2,4Ghz, pobiera automatycznie