Brak dostępu do Internetu po usuwaniu wirusa System


(Kusiba) #1

Witam !

Mam problem z dostępem do Internetu na komputerze stacjonarnym,po próbie usunięcia wirusa System Progressive Protection który usuwałam programem Malwarebytes Anti-Malware w trybie awaryjnym w sieci. Niestety tylko tyle zdążyłam zrobić w tym trybie bo po restarcie systemu już nie było połączenia z Internetem. Później jeszcze skanowałam antywirusem Comodo, Spybotem, CClainerem , robiłam naprawianie systemowym narzędziem i skasowałam wpisy do przywracania systemu. Znalazłam problem z zaporą systemu windows nie mogę jej aktywować i wszystkie podpowiedzi ma stronie Microsoft nie wypaliły.

Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłu. Zrobiłam skan OTL, mam raport. Co mam zrobić?


(Atis) #2

Zamiast kasować punkty przywracania należało przywrócić system do czasu przed infekcją.

Odinstaluj Comodo i inne programy mogące blokować połączenie.

OTL - Raport obowiązkowy:

analiza-dezynfekcja-zestaw-nieingerencyjnych-narzedzi-t485632.html#p3059741


(Kusiba) #3

Proszę o podpowiedź jak należy zrobić tę wklejkę bo przyznaję się że nie wiem.


(Atis) #4

Kliknij w link który podałem i przeczytaj:


(Kusiba) #5

:smiley:


(Atis) #6

Ja widzę coś takiego:

Poza tym OTL tworzy dwa logi: OTL.txt i Extras.txt.


(Kusiba) #7

tak dwa i wkleiłam je razem. :slight_smile:


(Atis) #8

Na czym polega Twój problem?

Otwórz szeroko oczy i zobacz jak wygląda log:


(Kusiba) #9

na stronie nie ma żadnej podpowiedzi dla laika czyli co oznacza rodzaj kolorowania jaka opcje wybrać !!

dla wprawionych nie ma problemu a dla innych jest !!


(Atis) #10

Na tej stronie nic nie trzeba zmieniać.

Wystarczy wkleić log i kliknąć w przycisk Dodaj.

Poza tym lepiej wkleić tutaj: http://www.wklej.org/


(Kusiba) #11

:smiley:


(Atis) #12

Widać tylko, że niektóre usługi nie działają prawidłowo.

Nie wiadomo, co skasował Malwarebytes.

Napisałem żeby odinstalować programy mogące mieć wpływ na połączenie, a zwłaszcza Comodo.

Spróbuj tego MicrosoftFixit


(Kusiba) #13

Jestem ponownie. Witam.

Tak odinstalowałam Comodo i zaraz spróbuję wysłany program.

-- Dodane 29.11.2012 (Cz) 16:53 --

Niestety program nic nie zdziałał ponieważ wyświetlił się komunikat ze nie można uruchomić funkcji inicjującej import.dll i kod błędu.

Natomiast Comodo nie działa ale z powodu braku dostępu do sieci nie odinstalował się całkowicie. Internetu brak, zapora nadal nie może być uruchomiona.


(Atis) #14

Uninstaller Tool:

https://forums.comodo.com/install-setup ... 897.0.html

Odinstaluj przestarzały Spybot - Search & Destroy.

Panel sterowania -> połączenia sieciowe

Sprawdź czy we właściwościach połączenia sieciowego są sterowniki od Comodo.

To połączenie wykorzystuje następujące składniki.

Jeżeli będą sterowniki to odinstaluj.

Wszystkie programy -> Akcesoria -> Wiersz polecenia -> wpisz: netsh winsock reset

Uruchom Malwarebytes i w zakładce Log odszukaj ten w którym są informacje o skasowanych plikach.

jeżeli masz płytę z Windows to możesz naprawić bez utraty danych: Klik


(Kusiba) #15

Comodo mam już odinstalowany, ale Malwarebytes robił skanowanie z sieci w trybie awaryjnym i nie mam żadnych informacji z tego skanowania. Próbowałam uruchomić wiersz polecenia ale wyskakiwał komunikat z C:\Windows\system32.netsh.exe o treści:

Nie można uruchomić funkcji inicjującej intHelper.dll w IPMONTR.DLL, błąd 11003.

Natomiast strona podajdalej obecnie aktualizuje się więc na razie nie działa. Co można jeszcze innego zdziałać?


(Atis) #16

Pobierz plik :

http://sendfile.pl/238645/WinsockNSP_XP.reg

Kliknij prawym na tym pliku i wybierz Scal.

Zrestartuj komputer i ponownie spróbuj komendy: netsh winsock reset


(Kusiba) #17

Zrobiłam tą nakładkową naprawę Windowsa, chyba niewiele to zmieniło bo zapora nadal nie może być uruchomiona ten sam komunikat co wcześniej. Internetu też nie ma ,wykonałam próbę naprawy połączenia. Najpierw był komunikat że nie może być ukończona czynność czyszczenia pamięci podręcznej DNS, a po powtórzeniu naprawy kolejny raz wyszło to co było na początku, że System nie może naprawić ponieważ nie można ukończyć rejestrowania w systemie DNS.

-- Dodane 30.11.2012 (Pt) 0:24 --

Teraz wykonałam instalację tych wpisów, i tak jak napisałeś komendę też .

Wszystko wróciło do normy.

Bardzo , bardzo dziękuję za pomoc. =D> :slight_smile:


(Atis) #18

Pokaż nowy log z OTL.

Następnym razem zanim zaczniesz usuwać utwórz pełną kopię rejestru za pomocą RegBak lub utwórz punkt przywracania systemu.

Zainstaluj Essentials lub Avira tylko kliknij linki bezpośrednie:

http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-S ... 14628.html

http://www.dobreprogramy.pl/Avira-Free- ... 13119.html


(Kusiba) #19

Nie da się ukryć, dzięki przeszkodom człowiek się rozwija! !!


(Atis) #20

W RegBak musisz kliknąć Search żeby zobaczyć listę utworzonych kopii:

View backups -> Search

Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

Kliknij Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.

Uruchom OTL i kliknij Sprzątanie.

Wyłącz i ponownie włącz przywracanie systemu:

http://support.microsoft.com/kb/310405/pl

Uruchom SecurityCheck i aktualizuj programy oznaczone jako Out of date