Mam problem z moim internetem, gdyż nie działa on normalnie. Aby wejść do internetu muszę wchodzić przez system awaryjny. Mam router SMC ( konfigurowałem go na nowo i nic nie pomogło ) Problem tkwi w DNS’ach, ponieważ przy kliknięciu na dole w pasku - monitorów, później zakładka dalej i przycisk napraw wszystko odświeża oprócz DNS’ów ( wyskakuje błąd, że nie można naprawić ). Nie mam pojęcia jak mogę sobie z tym poradzić. Może wy coś wiecie na ten temat?
Nie piszcie " spróbuj jeszcze raz przeinstalować router " - bo to nic nie daje ustawiałem go i przeinstalowywałem chyba z 50 razy na różne sposoby.
Proxy? Nie nie nie - nie łaczę/używam proxy i w przeglądarce czy w programach mam zawsze ustawione na wyłączone/określ automatycznie ( próbowałem nawet z proxy, ale niestety ).
Chyba to wszystko z ważniejszych rzeczy. Proszę specjalistów o pomoc
Przypomniało mi się " mam zmienne ip " więc ręczna konfiguracja nic tutaj nie zdziała - usługę mam w dialogu i łączę się przez aplikację " PPPoE " - W przypadku posiadania routera aplikacja staje się bezużyteczna, ponieważ router przechowuje wszystkie dane ( i tak chodziło ). Tylko ostatnio coś jakimś cudem się popieprzyło
W momencie kiedy wyłączasz kartę sieciową DNS same się czyszczą.
A jeżeli ustawiają Ci się jakieś dziwne niż te które miałeś pierwotnie lub też które powinny Ci się ustawić z automatu z routera to może coś masz w komputerze - jakiegoś robala.
Jeżeli posiadasz router i Twoja wewnętrzna adresacja jest z zakresu 192.168.2.X Bramka jest ustawiona na 192.168.2.1 i DNSy na 192.168.2.1 to jest to jak najbardziej prawidłowa konfiguracja.
Rozumiem że na swoim komputerze masz ustawiony Full automat czyli przyznawanie adresacji automatyczne i DNSów też automatyczne to wydaje mi się że należało by szukać jakiejś innej przyczyny z problemem dostępu do internetu.
Sprawdź w systemie awaryjnym i normalnie DNS. Jeśli takie same to blokuje Cię sam firewall albo pozostałość po nim (czasem niestety coś zostaje). Próbował bym jeszcze wymusić IP i DNS ręcznie. Spróbuj pingnąć coś na zewnątrz np. 213.180.130.200 - onet albo 212.77.100.101 - wp
jeśli odpowiada to być może leży klient DNS (trzeba sprawdzić w usługach). Sprawdź jeszcze czy w zawsze DHCP nadaje Ci taki sam adres (DHCP ‘pamięta’ kompy i domyślnie powinien być taki sam, ale niekoniecznie) może pewne adresy podsieci nie mają wyjścia na zewnątrz -ustawienie na routerze.