Brak dżwięku w windowsie po wirusie


(Gwisniewski) #1

Witam

Po wirusie którego wywaliłem nie mam dżwięku na kompie

Ściągnąłem everesta i zrobiłem diagnozę

wynik :

wyniki testu modułu DirectSound : wystąpił błąd w kroku 3 /DirectSoundCreate/ :HRESULT = 0x88780078 /brak sterownika//

jestem totalnym laikiem /ale może z pomocą coś z tym zrobię/

Pozdr


(Dimatheus) #2

greg66 , zapoznaj się, proszę, z tym tematem, a następnie - korzystając z przycisku zmien.gif

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Damian Grzeli) #3

Podaj model płyty głównej.


(Gwisniewski) #4

Chodzi o nazwę płyty głównej ?

Nazwa płyty głównej Dell OptiPlex 745


(XMan) #5

Jak wywaliłeś wirusa, sam czy już wcześniej założyłeś temat ?

Nie tak łatwo ponieważ jeżeli była infekcja to wirus + inne wirusy mogą jeszcze być w komputerze/systemie.

Przeskanuj komputer programem Malwarebytes Anti-Malware

Pełne skanowanie

(nie instaluj wersji PRO tylko Freeware)

Po skanowaniu wrzuć z niego raport.

Wrzuć dodatkowo wymagane logi OTL + Extras :

analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html#p3059741

Czekaj za odpowiedzią fachowców z działu Bezpieczeństwo.

Jeżeli logi nie zostaną sprawdzone wcześniej to nie ma sensu instalowania sterowników ponieważ problem może szybko powrócić :frowning:


(Damian Grzeli) #6

http://www.dell.com/support/drivers/us/ … tiplex-745

Wybierz jaki masz system i które sterowniki chcesz pobrać.


(Gwisniewski) #7

po wywaleniu wirusa przeskanowałem kompa avastem /dwa razy/

system to mam wybrać windows xp /bo taki mam/, ale jakie to mają być sterowniki /nazwa/ i gdzie to mam kliknąć na podanej przez Ciebie stronie.


(Dimatheus) #8

greg66 , na forum używamy polskich znaków diakrytycznych (ą, ć, ę, ń i tak dalej). Proszę - korzystając z przycisku zmien.gif

Pozdrawiam,

Dimatheus


(XMan) #9

Za mało, wykonaj to co p/w polecałem.

Po sprawdzeniu czy nie masz jeszcze wirusów zainstaluj:

http://www.dell.com/support/drivers/us/ … tiplex-745

  1. Chipset (u góry).

  2. Audio.


(Gwisniewski) #10

ok

skanuję wg Twojej rady

wyniki zamieszczę po.

Dodane 20.07.2013 (So) 18:04

przeskanowałem było jeszcze trochę zarażonych plików /nie wiem jak mam zamieścić raport?/

ściągnąłem to co mi podałeś i co teraz ,bo dżwięku nadal nie mam ?


(rgabrysiak) #11

greg66 byłeś o coś poproszony, popraw resztę postów oraz tytuł zgodnie z zaleceniami Dimatheus. Więcej przypomnień nie będzie.


(Gwisniewski) #12

No przecież tytuł zmieniłem a reszta poprawiona


(Dimatheus) #13

Hej,

Teraz jest OK. :slight_smile:

Myślę, że ten temat pomoże w kwestii gdzie i jak zamieścić logi. :slight_smile:

:arrow: Jeśli sterowniki były spakowane w archiwum zip, to czy przed instalacją wypakowałeś je i dopiero wtedy rozpocząłeś procedurę instalacji?

:arrow: Czy w systemie zainstalowany jest najnowszy Service Pack 3?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Gwisniewski) #14

Witaj

te sterowniki nie były w zipie tylko od razu się zainstalowały. Nie wiem czy to o to chodziło : ze strony ,która była podana nacisnąłem na audio i pobrałem plik i tak samo zrobiłem z chipsetem /tylko tam były dwa pliki a ja ściągnąłem jeden/ i to mam zainstalowane na kompie.

a jak mam sprawdzić czy mam najnowszego Service Pack 3 ?

Pozdr

greg66


(Damian Grzeli) #15

Prawy klik na Mój komputer --> Właściwości


(Gwisniewski) #16

tak podaje ,że service pack 3 jest


(Dimatheus) #17

Hej,

A co to znaczy, że zainstalowały się automatycznie? Możesz opisać, co zrobiłeś?

Dla chipsetu miałeś ściągnąć ten plik, a dla audio ten.

Pozdrawiam,

Dimatheus