Brak internetu po godzinie

Witam.

Mam problem z laptopem. Pracuje na Windows XP i komputer połączony jest kablem do małej sieci.

Po godzinie nie ma połączenia z internetem i komputerami w sieci. Pomaga ponowne uruchomienie komputera. Na 8 godzin pracy dzieje się tak 2 lub 3 razy. Myślałem, że to kabel ale nie pomagało by wtedy ponowne uruchomienie komputera. Przeskanowałem cały system od wirusów ale nic nie znalazłem.

Jaka może być przyczyna?

Adresy IP są przydzielone na stałe, czy dynamicznie przez DHCP ?

Nie wiem czy o to chodzi ale we właściwościach TCP/IP jest zaznaczone “Użyj następującego adresu IP”

i adres jest wpisany na stałe. Wszystkie komputery mają takie ustawienie i na nich nie ma takiego problemu.

Idź z tym do gościa u którego masz neta i niech on się z tym bawi, w końcu tak jakby to on jest usługodawcą i powinien dbać o klienta. Jeśli wszystko było by w porządku takie rzeczy by nie występowały.

To jest DSL w TP a nie u jakiegoś gościa.

Szkoda że szybciej o tym nie wspomniałeś a jest to bardzo istotny fakt.

Zmień to na automat.

DSL czy ADSL?

I wszystkie mają takie samo ??

Zmień to na automat.

DSL czy ADSL?

Dodane 18.10.2011 (Wt) 13:52

Mają takie same ustawienia poza adresem IP oczywiście :slight_smile:

Znalazłeś rozwiązanie bo ja mam podobny problem?

Nie rozwiązałem. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Opisz dokładnie jak masz zbudowaną sieć poczynając od modemu DSL. Inaczej nikt ci tu nic nie wywróży.

Dostawcą internetu jest TP. linia TP --> router SpeedStream 5100 dostarczony z TP --> switch --> komputery

SpeaedStream 5100 jest MODEMEM - a nie ROUTEREM. To prowadzi z kolei do zrozumienia dlaczego adresy IP są przydzielone na sztywno dla każdego komputera. Moim zdaniem - problemem jest połączenie komputera z przełącznikiem sieciowym - albo nawet sam przełącznik (przepełniająca się tabela routingu?). Istnieje też możliwość występowania konfliktu sprzętowego (np. dwa takie same adresy IP lub MAC - względnie brak tego ostatniego na rzeczonym komputerze).