Brak łączności poza obszarowej i z DNS

Witam ostatnio miałem problem z obniżoną prędkością internetu oraz wysokimi pingami. Przeskanowałem doktor webem komputer zrestartowałem router i prędkość wróciła i ping jest prawidłowy.  W trakcie gdy szukałem rozwiązania tamtego problemu natknąłem się na inny. Zrobiłem testy według poradnika na tej stronie http://www.lnet.pl/d…ty/poradnik.php

Jak dawno temu ten poradnik był pisany? I czy jesteś abonentem sieci, dla której napisano ten poradnik? Adresy prawdopodobnie są przykładowe lub mogły ulec zmianie. Jeśli nie jesteś abonentem tej sieci, to analogicznie te punkty muszą zakończyć się niepowodzeniem. Pobierz program WinMTR, zrób test na dowolnym serwerze i podaj tu wyniki. Podaj też wyniki poniższych poleceń i napisz jak łączysz się z siecią (przewodowo, bezprzewodowo?).

ipconfig /all
netsh wlan show networks mode=bssid
netsh wlan show interf
route print
nslookup dobreprogramy.pl
ping dobreprogramy.pl
ping 8.8.8.8

Wyniki poleceń wklej na stronie http://wklej.org i podaj tu link do tej strony.

Witam ponownie i dziękuje za zainteresowanie. Mam internet przewodowy UPC z routerem wifi thomson TWG870UG. Właśnie wpisałem Lnet w google i wychodzi na to, że to jest jakaś inna sieć i poradnik do niej. Zrobiłem wszystkie testy:

Według mnie wszystko jest w porządku, a wręcz idealnie. Jeszcze nie widziałem, żeby w WinMTR nie było ani jednej straty pakietów. To oznacza, że nie masz retransmisji danych, więc wszystko jest okej, a nawet bardzo dobrze. Te 100% straty pakietów związane jest z tym, że serwer prawdopodobnie odrzuca wszelkie pakiety ICMP, ale dalej wciąż brak utraty pakietów. Pingi masz w normie. Jeśli pingi masz wysokie w grach lub jakichś aplikacjach, to nie jest to raczej problem z Twoim łączem, a z aplikacją i/lub serwerem. Niekiedy serwer niewyrabia i ma opóźnienia. Jeśli korzystasz z jakiejś gry i tam masz wysokie opóźnienia, to pokaż jeszcze ping i WinMTR do tego serwera.

Jeśli chodzi o szybkość łącza, no to tu nie masz gwarancji, że zawsze będziesz miał taką samą przepustowość. Operator zapewnia Ci do określonej przepustowości, a nie gwarantowaną (taka dostępna jest tylko dla firm lub bogaczy). Ja w UPC na starej umowie miałem do 15Mb/s, bywało tak, że przy obciążeniu miałem 8 - 10Mb/s, ale potem miewałem 20Mb/s, a niekiedy więcej i według mnie to uczciwe rozwiązanie, bo czasami mam łącze przycięte, a czasami mogę przekroczyć to co mam w umowie. Obecnie mam nową umowę na 10Mb/s i nie sprawdzałem czy jest tak samo, bo nie zauważyłem póki co spadków czy wyższych transferów, podejrzewam, że UPC stara się utrzymywać przepustowość na tym samym poziomie. Potestuj łącze, najlepiej pobierając pliki z różnych serwerów i trochę na speedtestach, ale nie opieraj się na samych speedtestach, bo często miałem tak, że pokazywało mi 5Mb/s, a pliki pobierało z transferem 1,5MB/s (10Mb/s).

Jeśli łącze nadal byłoby wolniejsze, podaj parametry łącza z routera (downstream i upstream channel).

W tej chwili jest wszystko w jak najlepszym porządku. Ogólnie ten dział zacząłem w dziale bezpieczeństwo, gdyż miałem obcięty download z 60Mb/s(fizycznie około56Mb/s) na około 2Mb/s i pingi w Aionie po 3000 zresetowałem router ale problem powrócił po jednym dniu. Wczoraj przeskanowałem dr webem (z polecenia przez forumowicza) wykrył 2 syfy, zrestartowałem system i nic nadal to samo było. Następnie znów zresetowałem router i przez 24h na razie jest wszystko w porządku- prędkość wróciła, ping zmalał do przyzwoitych wartości.

Kiedyś miałem taki przypadek u dziewczyny, pisze do mnie, że net padł. Pojechałem, dzwonię na inforlinię i mówię pani po drugiej stronie, że nie ma wyjścia do internetu, router ma tylko prywatne IP na WAN zamiast publicznego i można zalogować się tylko do modemu (to był modem, nie router). Pani początkowo nie wiedziała o czym do niej mówię, no ale ona znała tylko wyuczone regułki, więc skąd mogła wiedzieć co to prywatne, a co publiczne IP. W każdym razie zajrzała, znaczy zalogowała się do modemu i kazała go wyłączyć na minutę, włączyć i odczekać 5 minut. Okazało się, że były jakieś prace serwisowe i po prostu modem się nie zsychronizował czy coś w tym stylu. To było parę lat temu, więc nie pamiętam dokładnie. To samo było przy zmianie prędkości, też wymagali restart modemu. Więc czasami warto odłączyć modem na kilka minut. Jak nic nie pomaga, to męczyć ich na infolinii. Ja póki co, nigdy nie miałem problemu z internetem w UPC :wink: