Brak połączenia przez router

Jestem laikiem w kwestiach sieci, więc z góry przepraszam za brak fachowej terminologii.

Posiadam Internet z kablówki. Przez 2 lata łączyłem się za pośrednictwem routera i nie było żadnych problemów.

Jakiś tydzień temu doszło do kilku z rzędu wyłączeń prądu. Nie wiem czy to miało jakiś związek, ale po tej akcji zauważyłem, że router przestał łączyć. To znaczy, wszystkie kontrolki świecą się jak powinny, ale mojej sieci nie widać wśród dostępnych. Także połączenie kablem za pośrednictwem routera nie działa. Z pominięciem routera (po kablu) Internet chodzi bezproblemowo. Podłączyłem kompa przez router i zadzwoniłem do serwisu kablówki. Technik powiedział, że nie widzi by mój komp był podłączony do modemu - czyli ewidentna wina routera - tak to określił. No OK, w takim układzie kupiłem nowy router mając nadzieję, że problem zostanie rozwiązany, ale gdzie tam. Inny model a problem ten sam. Nie mogę nawet skonfigurować routera, bo gdy go podłącze, połączenia z netem brak. Nie ma mowy o żadnym wpisywaniu w adres przeglądarki jakichś tam magicznych cyferek typu: “192.168.0.1”. Dziś znów dzwoniłem do kablówki, ale gość nie wiedział jak mi pomóc - powiedział, że się ktoś skontaktuje. Także na kilka dni znowu stoję w miejscu. No nie mam pomysłu co robić. Próbowałem coś w połączeniach sieciowych pogrzebać, ale dla mnie to czarna magia i pewnie zrobiłbym więcej szkód jak pożytku. Pożyczyłem też modem tej kablówki od sąsiada jednak sytuacja taka sama. W każdym razie wynika z tego, że routery i modem mam sprawne, ale coś prawdopodobnie w systemie blokuje połączenia przez router. Prosiłbym o pomoc w formie możliwie łopatologicznej.

System Vista,

Router nr1: D-Link DI-524

Router nr2: TP-Link WR340G

nie znam się profesionalnie na sieciach ale muszę cie zmartwić, bo kupując ruter nowy wywaliłeś pieniądze w błoto ( można tak powiedzieć)