Brak połączenia z internetem


(Krawczukmichal) #1

Witam serdecznie.

Temat zakładam, ponieważ totalnie nie mam pomysłu co z tym problemem zrobić i jeśli był już podobny temat poruszany, bardzo proszę o linka :slight_smile:

Na wstępie od razu zaznaczam, iż nie jestem ekspertem w sprawach sieci i komputerów, więc jeżeli poniżej coś pokaszaniłem, nie krzyczcie za bardzo.

Jedziemy z koksem

Mam internet z "kablówki" Inea. Zakupiłem do tego router Pentagram Cerberus p 6362. Zadzwoniłem do Inei, żeby podać MAC routera, podałem również ilośc komputerów jaka będzie podłączona do sieci (wszystko zgodnie z umową zawartą z Ineą). Router zabezpieczyłem zgodnie z instrukcjami, jakie znalazłem na forum. I teraz zaczynają się schody:

Mam w domu 3 laptopy (1 mój i 2 współlokatorów). Wszystkie mają WiFi. Mój laptop łączy się z siecią, internet śmiga. Dwa pozostałe widzą sieć, łączą się z nią, ale internetu nie ma. We wszystkich komputerach ustawione jest automatyczne pobieranie adresu IP i serwera DNS. Karty sieciowe mają najnowsze sterowniki (zresztą komputery współlokatorów łączą się z innymi sieciami bez problemu i internet jest). W ustawieniach routera jest włączone DHCP, filtrowanie adresów MAC wyłączone. I teraz "najśmieszniejsze". Sprawdzam adresy IP wszystkich laptopów (cmd/ipconfig) i:

adres ip mojego komputera zaczyna się od 85 i jest zupełnie inny niż te, które router ma w puli

adresy ip pozostałych laptopów zaczynają się od bodaj 191 i są zgodne z adresami z puli routera.

Co więcej, ze swojego komputera, na którym internet działa nie mogę wejść na stronę konfiguracji routera (192.168.1.100), a z komputerów, na których internet nie działa, na stronę konfiguracji wchodzi bez problemu :confused:

Myślałem, że to może wina routera, że jest uszkodzony, czy coś, no ale skoro na jednym laptopie net działa, a wszystkie widzą sieć, to chyba z nim jest wszystko ok?

Na infolini Inei powiedziano mi, ze wina musi leżeć po mojej stronie. Router mam około miesiąca, do tej pory używałem go sam, więc nie było problemu.

Przywracałem router do ustawień fabrycznych, resetowałem go, wyłączałem z prądu, całowałem, prosiłem, żeby zadziałał i nic :frowning:

Dodam jeszcze, że przeryłem dziesiątki stron w poszukiwaniu wskazówek i też nic.

Jeżeli do określenia problemu potrzebne są jeszcze jakieś informacje - proszę pisać.

Jeżeli ktokolwiek jest w stanie mi pomóc - postawię flaszkę! :slight_smile:


(Agatonster) #2

Siwucha ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(qbpm) #3

Wygląda na to, że wpiąłeś kablówkę w któryś z portów LAN zamiast WAN. (ew. skonfigurowałeś router żeby zmostkował port lan z wan, jeśli w nim tak można).


(Krawczukmichal) #4

No dobrze, ale czy w przypadku złego podpięcia kabla, wszystkie laptopy nie powinny mieć problemu z połączeniem, a nie tylko dwa?

Za parę godzin będę w domu i od razu to sprawdzę. Po cichu liczę, że okazałem się tak głupi i faktycznie źle podpiąłem kable.


(qbpm) #5

W przypadku o którym mówię wszystkie komputery (wraz z LAN routera) znajdują się bezpośrednio w sieci wewnętrznej kablówki, a powinny się znajdować za routerem. Kablówka przydziela adres IP temu komputerowi, którego adres MAC zna, a tym komputerom, których kablówka nie zna, adresu nie przydziela. Wówczas adres przydziela router. Router może przydzielać adresy z większym opóźnieniem niż kablówka, dlatego pierwszemu komputerowi kablówka już zdąży przydzielić adres zanim zrobi to router.


(Krawczukmichal) #6

Problem połowicznie rozwiązany. Faktycznie, jestem aż tak głupi i źle podłączyłem kabel. qbpm, bardzo Ci dziękuję za pomoc.

Piszę, że połowicznie, bo mój i jednego współlokatora działa, natomiast trzeci nadal ma problem z nawiązaniem połączenia. Ale to już podejrzewam sprawa indywidualnych ustawień kompa. A z tym dalej będę kombinował po powrocie z pracy.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc!