Canon PowerShot A720 IS i plamka na matrycy

Witam!

W czwartek kurier dostarczył mi nowy aparat Canon PowerShot A720 IS zakupiony w agito.pl :). Jako, że to moja pierwsza cyfrówka :smiley: to doświadczenia nie mam - jestem amatorem. W piątek podczas “testowania” aparatu zauważyłem małą wadę… mianowicie na matrycy chyba jest “bad pixel”

0920dba4db223e82m.jpg

Na załączonej fotce w czerwonej obwódce zaznaczyłem świecący pixel (otwierajcie w pełnym rozmiarze). W zielonej coś jakby jaśniejsze, ale to raczej jest OK, tutaj chyba tak wyszło. Jednak to co w czerwonej jest na każdym zdjęciu w tym samym miejscu. Ów pixel widać również na LCD aparatu :frowning: co też wpienia… Oczwiście LCD jest OK, bo przy zoomie CYFROWYM plamka się przemieszcza.

I teraz moje pytanie - co mam z tym zrobić??? Wkurza mnie to… nówka aparat i takie akcje… wiem, że takie rzeczy się zdarzają, no ale mnie to denerwuje :frowning: Gwarancja? Niezgodność towaru z umową? Zwrot do Agito (nie minęło 10dni od zakupu)? Heh, wszystko ładnie pięknie, tylko ten głupi pixel… DORADŹCIE KOLEDZY :frowning:

Mam jeszcze jedno pytanko odnoście aparatu:

Fotki mi się dość długo zapisują… mimo, że mam kartę SD Sandiska Extreme III (2GB). Aparat ma 8MP, czy jest sens robić fotki w takiej rozdziałce? Raczej nie zamierzam ich drukować, tym bardziej na wielkim papierze… O oczko mniejszą rozdziałkę mogę ustawić na 5MP (jednak fotki i tak troszke długo wgrywa :frowning: to chyba jedna wada aparatu).

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Pozdrawiam

Voytec

Witam! Pozwoliłem sobie odpowiedzieć na swojego posta, aby go odświeżyć - może teraz trafi się ktoś, kto potrafiłby mi pomóc :slight_smile:

Sorrki :slight_smile:

może to nie pixel a wada soczewek aparatu. Skoro na zoomie “pixel” się przemieszcza to może być wada soczewek albo poprostu jakis brud gdzieś zalazł w obiektyw i robi taką lipe ze zdjęć.

W dłuższych czasach naświetlania pojawiają się tzw. gwiazdy. To normalne.

Sprawdź na jakimś innym ciemnym obiekcie (ale nie aż tak :P) czy też to występuje.

Przemieszcza się tylko w zoomie CYFROWYM. Gdy korzystam tylko z optycznego cały czas widnieje na tym samym miejscu :slight_smile:

Na ciemnych obiektach najbardziej jest to widoczne :slight_smile:

Raczej zdecyduję się oddać na gwarancję :slight_smile: czy macie jakieś zalecenia? co pakować, czego nie? jak pakować, etc? Wysłać muszę DHL’em na ich koszt. :slight_smile: Aha i jak dzwoniłem to polecili w uwagach też napisać o wolnym zapisywaniu fotek… no bo seryjne bez lampy idą ładnie, a jak robię normalne foto to długo zapisuje! a rozdziałka ta sama ;/

Zapakuj cały syf jaki tam miałeś, bo jak bedą chcieli ci wymienić na nówkę to nie beda mogli bo zestaw jest niepełny.

hmm no i tutaj wątpliwość, bo jak gdzieś tam w warunkach gwarancji, albo na stronie ich servisu czytałem, to mówili żeby pakować tylko to, z czym jest problem :roll: czyli np jeśli z kabelkami wszystko ok to ich nie pakować… hmm jeszcze będę musiał chyba zadzwonić do nich i się dopytać o szczegóły…

Źle mówili. Jak coś w zestawie jest uszkodzone to wymienia się cały zestaw a nie pojedyńcze części zestawu. Dlatego jak nie włożysz wszystkiego do paczki to nie beda mogli ci odesłać nowego zestawu, bo jak będą odsyłac do producenta to zestaw musi byc kompletny.

Ha, czyli chcieli mnie zrobić w balona, żeby nie dać nowego aparatu a co najwyżej naprawić??? A mogę się starać o wymianę na nowy, czy tylko naprawa???

No to pomyśl, będą tobie aparat za 500zł naprawiać u siebie na zapleczu? to tylko sklep oni tym handluja. Zazwyczaj ci co handlują to się nie znają na sprzęcie. Jak cos się spierdzieli to wysyłaja do producenta sprzet z defektem. Wyślą ten zepsuty a tobie dadza nowy bo po co klient ma czkeać. To zależy od polityki sklepu, i od podejścia do klienta.

polopolo1991 , chyba nie czytałeś dokładnie tematu :stuck_out_tongue: jakbym kupił ten aparat w tradycyjnym sklepie to bym nie zakładał tego tematu :stuck_out_tongue: tylko bym poszedł i zwrócił… kupiłem przez internet - Agito.pl, i teraz sprawa kręci się wokół servisu i wysłania - to pierwsza taka akcja u mnie. Nigdy wcześniej nie servisowałem sprzętu kupionego w necie - nic nie wysyłałem… etc :smiley:

Pozdro