Canon PowerShot A720 IS i plamka na matrycy

Witam!

W czwartek kurier dostarczył mi nowy aparat Canon PowerShot A720 IS zakupiony w agito.pl :). Jako, że to moja pierwsza cyfrówka :smiley: to doświadczenia nie mam - jestem amatorem. W piątek podczas “testowania” aparatu zauważyłem małą wadę… mianowicie na matrycy chyba jest “bad pixel”

0920dba4db223e82m.jpg

Na załączonej fotce w czerwonej obwódce zaznaczyłem świecący pixel (otwierajcie w pełnym rozmiarze). W zielonej coś jakby jaśniejsze, ale to raczej jest OK, tutaj chyba tak wyszło. Jednak to co w czerwonej jest na każdym zdjęciu w tym samym miejscu. Ów pixel widać również na LCD aparatu :frowning: co też wpienia… Oczwiście LCD jest OK, bo przy zoomie CYFROWYM plamka się przemieszcza.

I teraz moje pytanie - co mam z tym zrobić??? Wkurza mnie to… nówka aparat i takie akcje… wiem, że takie rzeczy się zdarzają, no ale mnie to denerwuje :frowning: Gwarancja? Niezgodność towaru z umową? Zwrot do Agito (nie minęło 10dni od zakupu)? Heh, wszystko ładnie pięknie, tylko ten głupi pixel… DORADŹCIE KOLEDZY :frowning:

Mam jeszcze jedno pytanko odnoście aparatu:

Fotki mi się dość długo zapisują… mimo, że mam kartę SD Sandiska Extreme III (2GB). Aparat ma 8MP, czy jest sens robić fotki w takiej rozdziałce? Raczej nie zamierzam ich drukować, tym bardziej na wielkim papierze… O oczko mniejszą rozdziałkę mogę ustawić na 5MP (jednak fotki i tak troszke długo wgrywa :frowning: to chyba jedna wada aparatu).

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Pozdrawiam

Voytec

Witam! Pozwoliłem sobie odpowiedzieć na swojego posta, aby go odświeżyć - może teraz trafi się ktoś, kto potrafiłby mi pomóc :slight_smile:

Sorrki :slight_smile:

może to nie pixel a wada soczewek aparatu. Skoro na zoomie “pixel” się przemieszcza to może być wada soczewek albo poprostu jakis brud gdzieś zalazł w obiektyw i robi taką lipe ze zdjęć.

W dłuższych czasach naświetlania pojawiają się tzw. gwiazdy. To normalne.