Centrum sporów Allegro - najpierw zwrot kasy czy towaru

witam,

Mam duży problem. Kupiłem na allegro iPhone’a. Niestety okazał się on złomem. Niewiele myśląc założyłem gościowi spór. Teraz on mi pisze, żeby odesłać towar, a on zwróci kasę. W tym problem: czy najpierw on ma mi zwrócić pieniądze, czy ja mam wysłać mu felerny telefon. Bo co jeśli okaże się, że wyślę mu telefon, a on nie odda kasy? Nie mam ochoty potem się kłócić po na policji, a sądząc po tym co dostałem za towar od sprzedawcy, to nie jest on zbyt uczciwy (powinienem z resztą u niego nie kupować, bo miał jakieś tam negatywy już (mam nauczkę na przyszłość). Więc najpierw mu odesłać, czy domagać się zwrotu pieniędzy? Pomóżcie proszę.

Wysyłasz telefon a on zwraca kasę. Dokładnie tak samo jak kupiłeś telefon - najpierw za niego zapłaciłeś a później go dostałeś (zobaczyłeś). Chłodno patrząc na reklamację to sprzedawca musi zobaczyć towar, żeby potwierdzić usterkę czy jakąś niezgodność, później ją zaakceptować i zwrócić kasę.

Najpierw trzeba mu oddać telefon. Zresztą jak nie jesteś zadowolony z zakupu to masz 10 dni żeby zwrócić towar.

Spór w Allegro olej, bo to nic nie daje i nic nie wnosi.

Telefon odeślij na swój koszt wraz z pismem reklamacyjnym przesyłka poleconą, najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

Sprzedawca rozpatruje reklamacje i jak się zgodzi to oddaje kaskę za przedmiot + 2x koszt wysyłki.

Wszelkie ustalenia, dosłownie cokolwiek prowadź tylko i wyłącznie poprzez email i miej wszystkie wiadomości. Żadnych rozmów, sms, czy gg.

Pod warunkiem, że kupił od firmy a nie osoby prywatnej i za pomocą “Kup teraz” a nie w licytacji.

Tylko przy zakupach od firmy i tylko w opcji Kup Teraz.

Takie rady, że spór nic nie daje to schowaj sobie do kieszeni. Chyba po coś powstał, nie?

Powstał, żeby był. Spór nie kończy się ostrzeżeniem, nie kończy się niczym. Mija termin i po prostu wygasa. Dla allegrowiczów mniej doświadczonych może być straszakiem.

Z doświadczenia… miałem kilka sporów (sam je zakładając), które nic nie dały, wygasiły się po terminie i tyle.

Ale nie mam żądnej gwarancji, że dostanę kasę z powrotem? ;/

A miałeś gwarancje, że nie kupiłeś cegły? Zapłaciłeś w ciemno za telefon.

czy kupiłeś od firmy czy od osoby prywatnej? masz na to jakiś rachunek/paragon/fakturę?

@ctr

“Spór” dosłownie NIC NIE DAJE, jest totalnym wymysłem oderwanym od rzeczywistości, nawet nie trzeba na niego odpowiadać.

Twoją gwarancją jest potwierdzenie nadania paczki, nie zostaniesz “z niczym” spokojnie.

I właśnie, z Twojego opisu wywnioskowałem, że to osoba prywatna, jak z tym jest w końcu?

Gościu napisał żeby odesłać telefon i zwróci kasę. Dzisiaj wyślę i zobaczymy jak się dalej potoczy.

Widzę, że nie widzisz potrzeby odpowiadać na zadane pytania… To przynajmniej mu odeślij poleconym…

Przesłałem paczką priorytetową wczoraj.

To dobrze, masz potwierdzenie nadania. Teraz ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.