Centrum sporów Allegro - najpierw zwrot kasy czy towaru


(Ctr) #1

witam,

Mam duży problem. Kupiłem na allegro iPhone'a. Niestety okazał się on złomem. Niewiele myśląc założyłem gościowi spór. Teraz on mi pisze, żeby odesłać towar, a on zwróci kasę. W tym problem: czy najpierw on ma mi zwrócić pieniądze, czy ja mam wysłać mu felerny telefon. Bo co jeśli okaże się, że wyślę mu telefon, a on nie odda kasy? Nie mam ochoty potem się kłócić po na policji, a sądząc po tym co dostałem za towar od sprzedawcy, to nie jest on zbyt uczciwy (powinienem z resztą u niego nie kupować, bo miał jakieś tam negatywy już (mam nauczkę na przyszłość). Więc najpierw mu odesłać, czy domagać się zwrotu pieniędzy? Pomóżcie proszę.


(dark__jedi) #2

Wysyłasz telefon a on zwraca kasę. Dokładnie tak samo jak kupiłeś telefon - najpierw za niego zapłaciłeś a później go dostałeś (zobaczyłeś). Chłodno patrząc na reklamację to sprzedawca musi zobaczyć towar, żeby potwierdzić usterkę czy jakąś niezgodność, później ją zaakceptować i zwrócić kasę.


(klaudek1974) #3

Najpierw trzeba mu oddać telefon. Zresztą jak nie jesteś zadowolony z zakupu to masz 10 dni żeby zwrócić towar.


(system) #4

Spór w Allegro olej, bo to nic nie daje i nic nie wnosi.

Telefon odeślij na swój koszt wraz z pismem reklamacyjnym przesyłka poleconą, najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

Sprzedawca rozpatruje reklamacje i jak się zgodzi to oddaje kaskę za przedmiot + 2x koszt wysyłki.

Wszelkie ustalenia, dosłownie cokolwiek prowadź tylko i wyłącznie poprzez email i miej wszystkie wiadomości. Żadnych rozmów, sms, czy gg.


(Cedar) #5

Pod warunkiem, że kupił od firmy a nie osoby prywatnej i za pomocą "Kup teraz" a nie w licytacji.


(system) #6

Tylko przy zakupach od firmy i tylko w opcji Kup Teraz.


(Ctr) #7

Takie rady, że spór nic nie daje to schowaj sobie do kieszeni. Chyba po coś powstał, nie?


(dark__jedi) #8

Powstał, żeby był. Spór nie kończy się ostrzeżeniem, nie kończy się niczym. Mija termin i po prostu wygasa. Dla allegrowiczów mniej doświadczonych może być straszakiem.

Z doświadczenia... miałem kilka sporów (sam je zakładając), które nic nie dały, wygasiły się po terminie i tyle.


(Ctr) #9

Ale nie mam żądnej gwarancji, że dostanę kasę z powrotem? ;/


(dark__jedi) #10

A miałeś gwarancje, że nie kupiłeś cegły? Zapłaciłeś w ciemno za telefon.


(L2m1k3) #11

czy kupiłeś od firmy czy od osoby prywatnej? masz na to jakiś rachunek/paragon/fakturę?


(system) #12

@ctr

"Spór" dosłownie NIC NIE DAJE, jest totalnym wymysłem oderwanym od rzeczywistości, nawet nie trzeba na niego odpowiadać.

Twoją gwarancją jest potwierdzenie nadania paczki, nie zostaniesz "z niczym" spokojnie.

I właśnie, z Twojego opisu wywnioskowałem, że to osoba prywatna, jak z tym jest w końcu?


(Ctr) #13

Gościu napisał żeby odesłać telefon i zwróci kasę. Dzisiaj wyślę i zobaczymy jak się dalej potoczy.


(system) #14

Widzę, że nie widzisz potrzeby odpowiadać na zadane pytania... To przynajmniej mu odeślij poleconym...


(Ctr) #15

Przesłałem paczką priorytetową wczoraj.


(system) #16

To dobrze, masz potwierdzenie nadania. Teraz ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.