Ciągłe zrywanie połączenia na sieci WiFi

Sprzęt Sieciowy: D-Link DWR-116

Laptop: Lenovo Y50 z kartą Qualcomm Atheros AR956x

 

Co jakiś czas (20-30 minut) zasięg sieci spada do minimum i przestaje na chwilę odpowiadać połączenie - do tego stopnia, że transfery pliku są rozłączane.

 

Problem występuje tylko przy powyższej konfiguracji. Jeżeli laptop jest podłączony na kablu problem nie występuje. Jeżeli inny laptop (Acer AO722) jest podłączony do WiFi problem też nie występuje.

 

Sterowniki też aktualizowałem w laptopie, ale problemu to nie rozwiązuje.

 

Jakiś pomysł?

 

Próbowałeś resetować router do ustawień fabrycznych i skonfigurować na nowo? Jak daleko laptop jest od routera? Na jakim kanale działa sieć bezprzewodowa?

Tak restartowany, 

Tak konfigurowany

Wgrana nowsza wersja softu routera

Ten sam pokój, góra metr

Kanał 13

Masz ten sam problem co ja. Na tym kanale Windows często zrywał połączenie, gdy Linux radził sobie bez problemu (to samo miałem na Viście i Windows 8.1). Zmień kanał na niższy, niż 13 i problem powinien minąć. Widocznie Windows nie radzi sobie z wyższymi jak 11 kanałami (które zresztą nie są używane w USA, być może Windows nie jest dostosowany do pracy na tych kanałach, bo innego wytłumaczenia nie widzę). Podobnie było z Windows Phone, ogólnie problemu z połączeniem nie było, ale w trybie samolotowym nie widział mojej sieci, po zmianie kanału bez problemu widzi moją sieć w trybie samolotowym.