Co byście kupili na moim miejscu większy dysk czy grafikę


(Mateusz Golebiowski) #1

Witam:

Mam dylemat dzisiaj mam imieniny i troszkę mi kapuchy przybyło i teraz mam dylemat co kupić czy większy dysk bo ten który posiadam jest już zdecydowanie za mały czy nową grafikę GF 9600GT . Prosiłbym o radę


(system) #2

To oczywiste, że nową grafę... To coś zmieni... A robiąc często porządki na dysku tyle ci wystarczy... A nie chcesz Radka HD4870 ? [Link - http://www.komputronik.pl/Karty_graficz ... ,id,58650/ ]


(Zombie32167) #3

O_O nie wiem czy na imieniny kazdy dostaje po 800 zł, ja np max 150zł :stuck_out_tongue: wiec wiesz, nie kazdy jest tak bogaty?

@edit:

jakby zmienić na hd4870 x2 to nowy zasilacz tez by musial kupic wiec POMYŚL co piszesz okej? :slight_smile:

co do geforce 9600gt, to moze sproboj kupic za 379 zł 9800g od palita?

robiad porzadki na dysku ( defrag raz na 2 miechy ) spokojnie udzwigniesz te 80 gb, no chyba ze na kompie chcesz miec od kija filmow...


(efazeti) #4

zależy czy dużo grasz :slight_smile:

jeśli niezbyt często to skłaniałbym się ku dyskowi :slight_smile:

P.S. Wszystkiego Najlepszego :wink:


(Maniekz1985) #5

Zależy ile masz tej kasy.

Jak okolice 9600GT to bierz 9600GSO 768MB a jak coś w stylu 350-370 to 9800GT http://www.kirk.pl/pricelist/item.aspx?PID=C9400087


(Mateusz Golebiowski) #6

Lubię sobie pograć ale z drugiej strony sami wiecie że nowe gry zajmują już ponad 10 gb nawet są przypadki że coś koło 20-30 gb ( np age of conan )

Ten dysk co obecnie posiadam mam podzielony na 2 partycje 1 partycja ma około 20 gb a druga 53 gb. Zastanawiam się nad grafę ale nie wiem czy w moim przypadku to ma sens jeżeli np W MASS EFFECT gram na max rozdzielczości i max detalach tak samo z innymi grami tylko crisis musiałem zmniejszyć na medium


(Neurontin) #7

a moze i dysk i grafe...

jakis tani dysk jako drugi z cyklu:

http://www.proline.pl/sklep.php?prodid= ... T3160815AS

i jakas tania dobra grafika:

http://www.proline.pl/sklep.php?prodid= ... 600GSO+384


(Łukasz14) #8

Edge , powiedz ile masz dokładnie kasy.


(Mateusz Golebiowski) #9

220zł ale prawdopodobnie mi jeszcze przybędzie jeszcze ze 100 zł


(dudpis) #10

Nie wiem czy to dobry model:

http://www.agito.pl/samsung/samsung-spi ... 30819.html

Ja bym brał dysk i resztę piniędzy bym sobie zostawił, jeżeli takie gry ci chodzą na max, czy tam medium...


(Mateusz Golebiowski) #11

Chyba sobię kupię dysk twardy tylko teraz mam dylemat czy lepiej kupić z pojemnością 500gb i 32 mb cache czy 640gb i 16 mb cache który z nich będzie ogólnie wydajniejszy ??


(slawektor) #12

dudpis , ma rację--dobrze myśli weź dysk , a za jakiś czas grafe ,grafy szybciej tanieją jak dyski , nic nie stracisz a tylko możesz zyskać :slight_smile:


(dudpis) #13

Samsung F1 640 GB, ogólnie we wszystkich tematach go polecją:

http://www.agito.pl/samsung/samsung-spi ... 30818.html


(Mateusz Golebiowski) #14

Wiem że wszyscy polecają tego samsunga ale jakoś nie mam dobrych wspomnień z tymi dyskami

A może jakijś WD z serii AAKS http://www.komputronik.pl/Dyski_twarde/ ... ,id,56546/


(SolelyRose*) #15

AAKS'a też możesz kupić.


(Novy66) #16

Edge ja na twoim miejscu bym zmienił dysk twardy, jak garafa dobrze ci chodzi to po co ją zmieniać. Kup większy HDD :wink:


(Mateusz Golebiowski) #17

Jeszcze to dokładnie przemyślę mam w obecnej chwili 320 zł a siostra nie jest za tym żeby w obecnej chwili zmieniać dysk ( mamy bardzo duzo ważnych danych na nim) prędzej by była za zmianą grafiki.


(Zombie32167) #18

Zawsze mozna mieć 2 dyski i przekopiowac z jednego do drugiego ( wiekszego ) ew. nagrac na duzo płyt i jazda :stuck_out_tongue:


(Mateusz Golebiowski) #19

Dobra już zdecydowałem się na 100% po naradach ze swoją siostrą itd postanowiłem zmienić kartę graficzną tylko teraz mam pytanko bo chciałbym wziąść kartę z porządniejszej firmy bo mam już kartę palita i ostatnio miałem nie mało z nią kłopotów. I teraz mam pytanko czy lepiej np wziąść kartę z dobrej firmy np HD 3850 512 mb np tą http://icomp.pl/produkty.php?sid=karty_graficzne-681 czy najtańszego Palita GF 9600GT i tak wiem że w obu przypadkach procek jest troszkę za słaby


(Zombie32167) #20

widzialem na allegro ( typ ma z 90 sztuk jeszcze )

Takiej samej firmy ale HD 3870 DDR3 512mb za 300zł warto dołozyć troszke kasy i miec troszke lepsze :stuck_out_tongue:

naturalnie mozesz tez kupic

HD3870 DDR4 ale to juz za 349 zł :slight_smile:

jak chcesz moze uda mi sie zalatwic na tego hd3870 jakaś znizke bo u tego faceta kupowalem duzo rzeczy

(z 3 kompy) to moge polecić Cie jemu ( nie mam w tym zadnej kasy itp, Ale kiedyś mi pomogles ( chyba ) i za to bede wdzięczny )