Co kupić - kartę graficzną czy RAM?


(Mario1 94) #1

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem RAMu, ale rozważam również zakup karty graficznej, a niestety nie mogę sobie pozwolić na oba wyjścia. Co w moim przypadku byłoby bardziej widoczne i opłacalne - dokupienie 1 GB pamięci czy nowa karta graficzna (do 100 zł)?

Płyta główna: MSI K9N Neo-f (nForce 550)

Procesor: AMD Athlon 64 3500+, 2.21 GHz

Pamięć: Kingston 512 MB DDR2

Karta graficzna: Medion Radeon X740 XL

Zasilacz: Fortron 350W

Aha, i jeszcze jedna prośba. Czy ktoś może orientuje się, co to jest ten Medion i do jakiej karty mój model można przyrównać?


(mikber18) #2

ja bym chyba ramu dołożył ale decyzja należy do ciebie


(Kylek) #3

Zdecydowanie RAM.


(Adalbert) #4

W stresie jakie masz wykorzystanie pamięci RAM?


(Mario1 94) #5

Nie wiem. Jak można to sprawdzić?

Dzięki za opinie. Też jestem bardziej za wyborem RAMu.


(Adalbert) #6

Ctrl+Alt+Del -> Wydajność -> Pamięć zadeklarowana -> Szczyt


(Piotr Kluzowicz) #7

Też jestem za RAM-em. Twoja płyta obsługuje 4 x DDR2 800/667/533 MHz. Zanim dokupisz RAM sprawdź jaki masz teraz i kup takie same, lub wymień to co masz na całkowicie nowe.


(system) #8

Najlepiej cały komp :slight_smile:

Ale z tych dwóch, to zdecydowanie RAM…


(Piotr Kluzowicz) #9

Może ktoś nie ma kasy na całego nowego kompa lub/i nie ma dużych potrzeb, więc dołożenie RAMu całkowicie wystarcza i się opłaca :stuck_out_tongue: Nie zawsze modernizacja starego kompa jest nieopłacalna.

Medion to niemiecka firma produkująca elektronikę. Ta karta to nie jest jakiś wypas, ale w nienajnowszych grach da sobie radę.


(system) #10

Rozumiem, ale najnowszy już ten komp nie jest…


(Ctr) #11

http://www.allegro.pl/item651935031_goo … at_pc.html

starą 512-stkę zdemontuj bo będą się gryzły


(Piotr Kluzowicz) #12

Ta płyta główna może nie obsłużyć jednej kości 2GB.

Ma 4 gniazda i obsługuje łącznie max. 4GB:

http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=MSI+K9N+NEO-F.

Kup 1 kość 1GB lub dwie po 1GB.


(Mario1 94) #13

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Edit: Czy jak zakupię 1 GB, to będę musiał wyciągnąć starą kość 512? Trochę głupio, bo co 1.5 GB to nie 1. :stuck_out_tongue_winking_eye:


(Piotr Kluzowicz) #14

Jeśli kość 1GB będzie miała takie same parametry jak ta 512 to możesz mieć obie jednocześnie. Sprawdź jaka jest ta 512 i dokup taka samą 1GB.


(Adalbert) #15

To zależy czy się będą “gryzły” pamięci. Włóż 1GB razem z 512MB i sprawdź.


(Mario1 94) #16

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę pójść do sklepu np. ProLine i po prostu poprosić o kostkę RAMu, czy muszę jakoś ją wcześniej zamówić?


(Yamaha503) #17

Jeżeli masz sklep w swojej miejscowości to na pewno będą mieli ram (na 99%).


(Mario1 94) #18

Dzięki. I teraz chyba ostatnie już pytanie. Czy jeśli dokupię 1 GB, to mam włożyć ją w slot tego samego koloru, w którym 512 jest włożona?


(Adalbert) #19

Uważaj, żebyś nie przepłacił tylko.

Co do wsadzania kości pamięci, to wkładaj gdziekolwiek i patrz czy działa. Jak działa, to jest dobrze.


(Mario1 94) #20

Ok, temat można zamknąć. Kupiłem 3x512. Jedna kostka po 12 zł. :slight_smile: Pozdrawiam i dzięki. ;D