Co to za nieznane wpisy na liście mojego routera?

Dzisiaj zauważyłem, że jakoś słabo działa mi Internet. Wszedłem w konfigurację routera i zauważyłem następujące nieznane wpisy urządzeń podłączonych do routera (żadne z nich nie ma przypisanego adresu IP ani nazwy urządzenia). Dziwne jest to, że niemal wszystkie mają takie same cztery pierwsze człony MAC adresów.

routerpq7.th.jpg

Ten wpis “MOJPC” z wymazanym MAC Adresem to jest mój komputer. Reszta wpisów nie wiem skąd się wzięła, zauważyłem że pojawiło się to dzisiaj gdy uruchomiłem klienta P2P aby pobrać najnowsze Ubuntu. Router to Netgear WGR614EE (version 7), posiada 4 porty LAN RJ-45 + antenę Wi-Fi. W momencie gdy pojawiają się te wpisy, to dioda sygnalizacyjna aktywność sygnału Wi-Fi sygnalizuje stan czuwania (czyli żadne urządzenie nie łączy się z routerem przez Wi-Fi). Ktoś się spotkał z takimi dziwnymi wpisami? Na routerze jest włączony firewall, są też przekierowane porty. Włączone jest szyfrowanie WPA-PSK (TKIP), uaktywniona tablica dopuszczonych MAC adresów i ukryte rozgłaszanie SSID. Wgrana jest najnowsza dostępna wersja Firmware.

Edit 1:

Jak się okazało, tamte problemy z netem, to była wina providera, a nie tych wpisów. Jednak pozostaje pytanie, skąd one się biorą i czy to jest normalne. Wcześniej nic takiego nie miałem, na liście znajdował się tylko mój komputer i ewentualnie mój laptop.

Po wyłączeniu routera, wyjęciu kabla od Internetu i ponownym włączeniu routera na liście jest tylko mój komputer (Wi-Fi nadal działa w stanie czuwania). Natomiast już po samym podłączeniu kabla od Internetu (zaraz po tym jak router pobierze konfigurację sieciową) te wpisy pojawiają się na nowo #-o z tym, że pierw pojawia się ich tylko kilka i z każdą sekundą przybywa o jeden więcej, tak się dzieje aż do osiągnięcia 22 pozycji na liście.

Edit 2:

Byłem u znajomego, który ma ten sam model routera i dzieje się dokładnie to samo. Problem również wystąpił u niego dopiero dzisiaj. Mamy Internet od tego samego Providera. U innego znajomego na routerze Asmax’a (również ten sam Provider) problem nie występuje. Wygląda to więc na jakiś błąd (może lukę) w oprogramowaniu Netgear, który dopiero dzisiaj się objawił (został wykryty i wykorzystany?). Chyba jednym wyjściem jest oczekiwanie na nową wersję Firmware - niestety te nie pojawiają się zbyt często.