Co z siła sygnału i jakością in. radiowego


(Brabus 20) #1

Witam.

Chciałbym dowiedzieć się o ile to możliwe czy moja antena i karta sieciowa wykorzystują możliwości internetu radiowego który mam jak najlepiej sie da.Od niedawna podpisałem umowę na świadczenie usług internetu drogą radiową o prędkości do ,cytuje: " prędkość transmisji do 4Mbps w stronę abonenta i do 256kbps w stronę Internetu ", jednak nie w tym rzecz. Chodzi mi o to czy moja karta sieciowa ( Planet WL- 8305 GL2422VP) i antena (Antena Yagi 14db) są dobre przy mojej konfiguracji sieci. Otóż 2 dni temu mój admin zmienił umiejscowienie nadajnika z którego czerpałem sygnał(stary nadajnik znajdował się około 3 km ode mnie).Nowy znajduje się około 100 m ode mnie na dachu jednego z wysokich budynków (widoczność do niego zastawia mi tylko minimalnie kilka dachów innych budynków). Admin kazał skierować moja antenę w kierunku nowego nadajnika a także zmienić polaryzację z poziomej na pionową.Zrobiłem wszystko jak należy, i zauważyłem poprawę w jakości łącza.Jednakże wydaje mi się, iż siła sygnału powinna być praktycznie idealna przy tak małej odległości. Odczytując dane z programu Network Stumbler przy przyłączeniu do mojej Sieci mogę zauważyć nast rzeczy:

Speed : 22Mbps

Type: AP

SNR: 83

Signal + : 83

SNR + : 83

Noise: 0

Flags: 0001

Beacon interwal : 100

Z kolei w programie Everest widnieją takie dane:

Siła sygnału sieci WLAN to -59dBm (bardzo dobra)

MTU: 1500 bajtów

Szybkość połączenia: 11Mbps

Kieruję więc wobec Was następujące pytania.

1.Czy ta siła sygnału tak powinna u mnie wyglądać ? Czy może powinna być lepsza?

2.Czy moja karta sieciowa(ma już chyba koło 3 lat,może 4) i antena są dobre?czy może powinienem coś zmienić


(Gen Salvador) #2

siła bardzo dobra, ewentualnie możesz jeszcze zrobić test na download np tutaj http://speedtest.net.pl/


(Brabus 20) #3

zrobiłem test na tej stronce przed chwila wychodzi mi download :3354 upload 450. jak to sie ma do tego łącza "prędkość transmisji do 4Mbps w stronę abonenta i do 256kbps w stronę Internetu" ??


(Bolo92) #4

3354 w zaokrągleniu 3,36Mbit a jest do 4Mbit, brakuje 640kbit/s w transferze ok 80KB/s mniej

450Kbit/s a powinieneś mieć do 256kbit/s tutaj więcej niż powinieneś mieć, ale może admin jeszcze tego nie poprawił, więcej o 200kbit/s w transferze o jakieś 25Kb/s więcej.

Co do sygnałów to pewnie dlatego, że sygnał może być czasami odbity od dachu w niewielkich ilościach itp.

Przetestuj www.speedtest.net w nocy, wtedy łącze będzie wolne i powinno być 4Mbit, jeżeli nie ma to prawdopodobnie przepustowość WiFi już za mała i chyba jedyne co zrobisz to wynieść antene wyżej, ażeby omijało te dachy i widziało dobrze nadajnik.


(Gen Salvador) #5

karta raportuje 11Mbps wiec powinno być ok, najlepiej odpal flashgeta i zasysaj z wielu serwerów, flashget buduje wykres i podaje średnią prędkość


(Bolo92) #6

A Ty masz pojęcie, że to głupoty pokazuje ?

Mi pokazuje 54mb/s a trasnfer lokalnie co na tym Wi-Fi wydre to 600KB/s chociaż jak miałem kabel do laptopa to ponad 1MegaBajt szło lokalnie.

Za to jak siedzę na dole to z 200KB/s i tyle, nawet z internetu nie pójdzie bo WiFi tak szybko nie prześle.

Mam u siebie drugi nadajnik i jakieś 2km do głównego, Yaga 19 i dokładnie wycelowana 34dBm więc bardzo dobrze a wyciągamy lokalnie blisko 900KB/s choć tylko to Wi-Fi co przy sygnale jest b. dobry i tak np. pełnego 8Mbit nie wykorzystam z internetu w nocy(testowaliśmy w nocy, tylko ja). Dlatego stawiamy MikroTika po obydwóch stronach i most na 5Ghz(standard A) żeby wydrzeć konkretniejsze transfery.

Ja proponuję w nocy testować(3-4) wtedy nie ma bata żeby nie było łącze na tyle wolne żeby nie dało pełnych 4Mbit i jak wtedy by nie poszło to WiFi więcej nie prześle.

Też mialem kiedyś problem z 4Mbit pociągnięciem jak byłem na Yaga 16 i nie wycelowana dokładnie.