Częste spowolnienia internetu. możliwe "podpinanie się"?

Witam

Mam router z możliwością korzystania z wi-fi. Router rozdziela internet na dwa komputery ale za pomocą kabla(przewodu). Jednak często internet bardzo spowalnia, są trudności z otwarciem strony itp. Pomyślałem więc ze jakiś sąsiad(podemna/nademną) może uzyskiwać dostęp do mojego internetu, ściągać pliki itp. Wiem że w celach bezpieczeństwa ustawia się hasła dostępu przed podłączeniem do wi-fi. Przypuszczam że ja nie mam ustawionego żadnego hasła. Jak sprawdzić czy hasło jest ustawione lub ewentualnie jak zabezpieczyć dostęp przez ustanowienie danego hasła? Jestem trochę zielony w tych tematach więc proszę o pomoc krok po kroku.

Z góry dziękuję i pozdrawaim

Jaki to router firma,model?

netgaer WGR614EE

Wchodzisz do wireless settings-security options-i wybierasz jeden ze sposobów szyfrowania np.WPA-PSK-po wybraniu wpisz hasło i apply.

w panelu sterowania nie mam czegoś takiego jak wireless. załączam foto: http://w98.wrzuta.pl/obraz/5WvM4L3erIo/clipboard01

A gdzie ci napisałem że masz wejść w panel sterowania?Wejdź do routera przez przeglądarkę (dane znajdziesz na spodzie obudowy) i wtedy zastosuj się do poprzedniego postu.

na spodzie pisze taki adres: www.routerlogin.net. pisze też login:admin i password: password. Domyślam sie ze jak hasło nie jest ustawione to nie bedzie go trzeba dobawac ale jaki mam ten login ? poniżej piszą jakieś numery serial i MAC. czy jeden z nich jest loginem ?

Znajdź na spodzie adres w stylu 192.168.1.1 i wpisz go w adres przeglądarki.Wyskoczy ci aby podać login i password.

no dobra, mam. ale teraz co wpisac w miejsce login i password ? skąd mam wziąść dane na ten temat ?

jeżeli nie zostało zmieniane to najczęściej jest:

login: admin

hasło: puste, albo też admin

u mnie na spodzie routera nie ma adresu w stylu 192.168.1.1… dlaczego? jak inaczej dokonac tej operacji ?

Przecież sam napisałeś- pisze też login:admin i password: password.