Czy mogę nie odebrać towaru zamówionego na allegro?

Witam, w niedziele zamówiłem kurtkę na allegro. Napisałem do sprzedającego maila, o wysłanie jej paczką pobraniową priorytetową, ponieważ chciałbym zapłacić przy odbiorze. Jeżeli kurtka do tej pory do mnie nie dotarła, a ja się rozmyśliłem co do jej zakupu, to czy mogę nie odebrać paczki?

Przecież dopiero środa. Jak wysłana w poniedziałek, to mogła jeszcze nie dotrzeć.

Zgodnie z regulaminem Allegro sprzedającemu przysługuje okres 14 dni na sfinalizowanie transakcji. W praktyce opóźnienia w dostawie są zazwyczaj winą przewoźnika i to do niego trzeba kierować ewentualne reklamacje. Poczta Polska zastrzega sobie, że czas dostarczenia przesyłki priorytetowej wynosi średnio 1-3 dni roboczych. Co więcej, jeżeli paczka została nadana po godzinie 15:00, traktowana jest jako nadana dnia następnego. Czasami na aukcjach znajduje się też informacja, że sprzedawca wysyła paczki raz w tygodniu, nie wysyła przesyłek pobraniowych osobom nie spełniających konkretnych wymogów punktowych, albo nie wysyła za pobraniem wcale (sprawdź na stronie ‘o mnie’ czy nie przytrafiła Ci się przypadkiem taka sytuacja). Jeżeli nie odbierzesz paczki licz się z negatywnym komentarzem i obarczeniem kosztami wysyłki. Niecierpliwość nie jest uzasadniona i transakcja nie dojdzie do skutku z Twojej winy. Jeśli chcesz zrezygnować z kupna, wypadałoby odebrać paczkę i skorzystać z trybu reklamacji albo prawa do zwrotu bez podawania przyczyn. Rzecz jasna zwrot będzie obejmował jedynie koszt przedmiotu, a nie koszt wysyłki.

Pod warunkiem oczywiście, że zakupy były robione “w firmie”, a nie u prywatnej osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej. Wtedy w szczególności prawo do zwrotu nie istnieje.