Czy warto wymienić dźwiękówkę creative na asusa?

Witam. Mam do Was takie pytanie. Czy warto wymienić kartę Audigy SE na jakiegoś Xonara, powiedzmy DS lub D1?

Nie znam się na tych wszystkich parametrach kart więc takie porównanie “na papierze” na nie wiele mi się zda.

Czy odczuję zmianę w jakości muzyki? Jeśli chodzi o “używanie dźwięku” to rozkład jest mniej więcej taki, 65% czasu muzyka, 35% czasu gry.

Dodam, że moje głośniki to Logitechy X-230 (rozważam ich wymianę za jakiś, bliżej nieokreślony, czas).

Posiadam także kartę TV Winfast TV2000 XP Expert co chyba jest ważne bo trzeba ją podłączyć do dźwiękówki takim wąskim 4-żyłowym kabelkiem (aux-in chyba).

Powody dla których zacząłem myśleć o wymianie karty to m.in. zacinanie dźwięku gdy chodzę po niektórych stronkach (to mnie denerwuje najbardziej) oraz brak możliwości podłączenia front panelu w obudowie do karty (nie mogę korzystać z gniazda słuchawek i mikrofonu).

Asusy są lepsze do odsłuchu muzyki, efekty w grach są bardziej pod Creative robione, ale za to stery mają lepsze. Creative od roku nie poprawił opóźnień dźwięku na zewnętrznej karcie na USB X-Fi 5.1 pod Win7, inne karty też nie mają najlepszych sterów.

Asusy mają złącze AUX-IN.

Prędzej to wina tych stron, lub kodeków, flasza, sterów, dla testu wszedł bym na te strony z innej przeglądarki/karcie zintegrowanej z płytą.

Do kart Creative można kupić kabel umożliwiający podłączenie front panelu.

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=574180

dzięki za odzew

na zintegrowanej te zacinki na stronkach nie występują, więc obstawiam, że to wina audigy lub sterów do niej (próbowałem różnych, oficjalnych i nie)

zacinki nie występowały również wcześniej na Viście SP2 oraz XP SP3

te kabelki do front panelu miałem, nawet 2 i żaden nie działał jak powinien, z tego co gadałem z osobą, która robi te kabelki że to może być wina konkretnego egzemplarza karty…