Czym najlepiej zrobić otwór w obudowie?


(Lukasz Grzelak22) #1

aby zamatować okno w bocznej ściance obudowy. ktoś to już z was robił macie jakieś sugestie lub porady


(M Kupczynas) #2

Najlepiej dremel, z odpowiednią przystawką tnącą. Można też wyżynarką, ewentualnie wiertarką nawiercić otwory i brzeszczotem pojechać, potem wyrównać pilnikiem, albo szlifierką kątową - improwizuj :stuck_out_tongue:


(neo10) #3

Poszukaj tutaj http://www.modders.pl/ jest o tym parę tematów ;]


(Chrucik) #4

Najlepiej to spawarką plazmową :stuck_out_tongue:

Możesz też wyrzynarką lub wywiercić otwór i starać się ładnie nożycami do blachy....

Ja proponował bym otwór > wyrzynarka > wkleić kawał plexy (na silikon) > wywiercić 5 -10 mm otwory w pleksie w miejscu "okienka"


(Homik1983) #5

W sumie to wszystko zależy od grubości blachy z jakiej wykonana jest obudowa. Jeżeli blacha jest bardzo cienka (0.5 mm), to wyrzynarka może pogiąć blachę, jest to bardzo prawdopodobne. Wiem, bo sam mam taką cienką boczną ściankę obudowy i jak wycinałem wyrzynarką otwór na okno z pleksi, to musiałem się bardzo starać aby blacha się nie pogięła. Stare ciężkie kremowe obudowy miały blachę nie do zajechania, podobnie jest z markowymi obudowami, np. Chieftec produkuje obudowy z bardzo dobrej i dość grubej blachy. Wszystkie nowoczesne tanie obudowy są natomiast wykonane z cienkich blach więc trzeba poświęcać wiele uwagi przy zabawie z nimi.

Najlepszym wyjściem jak już wspomniano jest użycie dremela, jednak jest on dość kosztowny i chyba nie ma sensu kupować go na jeden raz. Więc jeśli posiadasz w domu wyrzynarkę, to możesz jej użyć. Wymagana jest tylko sprawność manualna i delikatność większa od tej, którą posiada operator punktaka metalowego z manipulatorem trzonkowym (młotka). Wszystkie niedoskonałości na krawędziach cięcia i nieopodal tych krawędzi (około 1 cm) możesz zamaskować uszczelką gumową. Powiedz jeszcze jakiej uszczelki będziesz używał.. o przekroju U czy H?

Proponuję pierw zabezpieczyć odpowiednio powierzchnię obudowy tak aby nie uległa porysowaniu. Najlepiej obkleić ją taśmą papierową, na to gazetę i jeszcze raz taśmę. Innej taśmy nie radze używać, bo czasem trudno ją usunąć po zakończonej robocie. Następnie odrysować kształt otworu pod okno (np. od kawałka kartonu). Później nawiercić otwór wiertarką tak aby weszło w niego ostrze wyrzynarki, no i dalej powolutku ciąć po odrysowanych liniach. Pamiętając aby nie opierać się i nie uwalać na ciętą blachę, bo może ulec ciężkiemu do zlikwidowania odkształceniu.


(kazek31) #6

Najlepiej palnikiem :mrgreen:


(Lukasz Grzelak22) #7

"Okno z najlepszego szkła akrylowego o grubości 3 mm z grawerowanym laserowo wzorem o rozdzielczości od 500 do 1000 dpi. W zestawie jest także uszczelka U, mocowanie oraz instrukcja montażu. Wielkość wzoru jest dostosowana do okna o wymiarach 25x25 cm." tak jest w opisie okna .

dzięki za wasze dobre rady a te głupie podpowiedzi w stylu "Najlepiej palnikiem :mrgreen:" są na poziomie podstawówki :!: :!: :!: :!: