Dell Inspiron 5721 - niespodziewane wyłączanie laptopa po kilkudziesieciu minutach


(Grzegorzdudek1990) #1

Witam,


(mrFreeze) #2

Procek w miarę OK a karta graficzna jak się grzeje sprawdzałeś?


(Grzegorzdudek1990) #3

Co do karty graficznej to zrobiłem test GPU:3D - 20minutowy programem OCCT jednak nigdzie nie widziałem w opcjach programu informacji o temperaturze karty graficznej, widziałem jedynie odczyt FPS. Myślę jednak, że wina nie jest po stronie karty graficznej. Będąc w BIOS, komputer nie obciąża karty graficznej myślę, a w BIOS-ie również ten laptop się wyłącza.


(Piecu92) #4

Na początek:

  1. Aida64 i kontrola temperatury, napięcia + screen(no stress, stress po 30 minutach wbudowaną funkcją).

  2. HD Tune i odczyt S.M.A.R.T z dysku - screen.

  3. MHDD i skan powierzchni dysku(bez erase i remap) - wynik przekazać

  4. Memtest - test pamięci każdej kości osobno + razem. Wynik przekazać.

  5. Podgląd zdarzeń i screen tego co działo się w chwili wyłączenia komputera(Panel sterowania -> narzędzia administracyjne -> podgląd zdarzeń -> dzienniki systemu windows -> system/aplikacja) i szukasz błędów krytycznych(czerwony znaczek) oraz ostrzeżeń(żółty znaczek ostrzegawczy). Sprawdź to koniecznie. Znając życie komunikat będzie się nazywał Kernel-Power, ale warto sprawdzić inne opcje.

  6. Dla zasady przeskanuj komputer jakimś lepszym antywirusem.

  7. Podnieś tył laptopa np. na kieliszkach, aby lepiej odprowadzał ciepło i zobacz jak to wygląda z temperaturami.


(Matej Petras) #5

Witaj,

 

Czy ten problem występuje również na baterii jak i przy podłączonej ładowarce?

Gniazdo zasilania nie jest luźne? 

 

Wyślij mi w prywatnej wiadomości numer Service Tag urządzenia, przyjrzę się tej sprawie.


(Grzegorzdudek1990) #6

Dodaje screeny.

  1. Aida64 w spoczynku (uruchomiona przegladarka + paint ), pod obciążeniem nie dużo się zmienia.

  2. Odczyt S.M.A.R.T podaje z CrystalDiscInfo - zawsze używam tego oprogramowania.

  3. MHDD - w trakcie robienia, edytuje ten post za jakiś czas

  4. Sprawdziłem czy problem będzie występował, gdy będzie tylko 1 karta w slocie, a nastepnie, druga karta w innym slocie, pozamienialem tez slotami - nic nie pomogło, sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby

5.Podlgąd zdarzeń w załącznikach , mam też ostrzeżeie LMS cannot connect to Intel® MEI driver

  1. Komputer przeskanowany Nod32 Antivirus znalazł 2 zagrożenia,

  2. Ten punkt nie wiem czy ma sens, ponieważ nie mam problemu z wysokimi temperaturami. Jednak sprawdzę na specjalnej podstawce pod laptopa.

 

Zrobiłem też test całego laptopa przy użyciu narzędzia od DELL o nazwie System Assessment Pre-Boot. Wszystko pokazał, że jest sprawne, razem z ramem. Sprawdzał po kolei każdy podzespół.

Dell Pomoc : Wydaje mi się, że odpowiedzi masz w pierwszym poście tego tematu. Wysłałem Ci również PW Service Tag.


(Piecu92) #7

http://oi58.tinypic.com/bhd9x0.jpg - dodaj zdjęcie z tej zakładki(w momencie, kilka chwil przed wyłączeniem powinny wyskakiwać błędy lub ostrzeżenia). Znajdź moment kiedy się wyłączył i daj screena. Temperatury wyglądają normalnie, dysk badów wg. S.M.A.R.T nie ma, ale miał problem z odczytaniem danych z talerza, Czekam na skan MHDD i te szczegółowe screeny z podglądu zdarzeń.


(Grzegorzdudek1990) #8

Dodaje zdjęcie z zakładki o którą prosiłeś, zrobiony zaraz po tym jak komputer sie wyłączył (ponowne uruchomienie po czym screen).

 

Co do MHDD to nie wiem dlaczego ale nie chce mi uruchomic tego programu z plyty, instalka pewna - na innych laptopach chodzi, inne plyty sie botuja… dziwne

Ja jednak nie obstawiam na dysk, a pozatym dwoma narzedziami juz sprawdzilem dysk i oba pokazaly ze wszystko ok. (Crystal Disk Info, oraz narzędzie od Della. )

 

Ja obstawiam, że uszkodzenie jest na płycie głównej, ewentualnie BIOS, nie będę jednak go aktualizował, wiadomo co się stanie jak koputer sie wyłączy podczas update BIOS…Komputer sporo warty więc nie ryzykuje…

 

Jakieś rady jeszcze?

 

 

post-278948-0-09842400-1433174702_thumb.


(Piecu92) #9

Pokaż info(+ szczegóły) jeszcze z tych błędów Service Control Manager i Kernel-Processor-Power, to będzie wiadomo co za rzecz odpowiada za wyłączanie się Twojego laptopa


(Grzegorzdudek1990) #10

http://s10.ifotos.pl/img/kernel-pr_wsxrxqh.png

http://s3.ifotos.pl/img/kernel-pr_wsxrxqx.png

http://s5.ifotos.pl/img/Service-C_wsxrxqn.png

http://s2.ifotos.pl/img/Service-C_wsxrxqe.png


(Piecu92) #11

Chyba mamy winowajcę… Domyślasz się ?

Masz w BIOSie taką funkcję jak SpeedStep/EIST ?


(Grzegorzdudek1990) #12

Witak, tak mam opcje

Inter ® SpeedStep i jest Enabled.

Zmieniłem na ‘disabled’ i czekam, zobaczymy.

 

Edit : Nie pomogło - po 30minutach się wyłączył… :frowning:


(Grzegorzdudek1990) #13

Poddaje się i komputer oddaje klientowi, niech odsyła na gwarancje…

Myślałem jeszcze nad przywróceniem systemu do stanu fabrycznego, jednak myśle że to nic nie da, skoro komputer wyłącza się nawet w BIOS…


(mrFreeze) #14

Też tak myślę ewentulanie update biosu jak jest na gwarancji to tym bardziej nie przejmuj się jakby coś poszło nie tak.


(Grzegorzdudek1990) #15

Ta zrobie update biosu, coś pójdzie nie tak (np. wyłączy się podczas aktualizacji ) i lipa, za drogi laptop względem możliwego zarobku za naprawę, więc z biosem nie zaryzykuje…

 

Co do gwarancji to nie ma on już gwarancji della, został zakupiony od allegrowicza a on podejrzewam że pozyskał go z Outletu. Gwarancja jest ale ta od allegrowicza, cienko to jakoś widzę ale ok…

 

A może jeszcze coś przyszły do głowy ?