Dell OptiPlex GX270 - upgrade

Witam,

Od blisko 5 lat jestem posiadaczem komputera Dell OptiPlex GX270. Jako że jestem programistą, komputer zazwyczaj służył mi bardziej jako narzędzie pracy niż automat do gier. Na co dzień do pracy używam laptopa, natomiast desktop Dell’a służy mi bardziej jako serwerek do testów itp. Wiadomo, nie samą pracą człowiek żyje, więc ostatnio w weekendy przeznaczam trochę czasu na rozrywkę. Mimo że laptop jest szybszy niż desktop, muszę grać na najniższych detalach. Zamiast kupywać nowego laptopa postanowiłem zmodernizować wysłużonego della a i szybszy serwerek by się przydał, więc jest szansa upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Tylko pytanie czy warto? Czy da się coś jeszcze z niego wycisnąć? Domyślam się że, lepiej i szybciej byłoby zamówić gotowy zestaw na allegro, ale za zmodernizowaniem Della przemawiają poniższe punkty:

  1. Z tym desktopem wiążą się pewne sentymenty i wspomnienia :stuck_out_tongue:

  2. W związku, że jestem programistą, zawsze chciałem poznać komputer od strony hardware ale nigdy nie miałem czasu. Teraz jest okazja czegoś się nauczyć

  3. Mam dyski twarde, obudowę, DVD, karty sieciowe itd, wiec zawsze mniejsze koszty

Moim celem jest zagranie w GTA IV na niskich detalach lub przynajmniej w Red Orchestra na Full detalach

Budżet: właściwie to nie wiem - w granicach zdrowego rozsądku :P, powiedzmy 1200 zł . Jak powyżej to faktycznie lepiej kupić nowy

W związku, że jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o hardware, to prosiłbym o podawanie przykładowej konfiguracji wraz z orientacyjną ceną poszczególnych komponentów.

Raport sprzętu z programu Aida32: http://dibo1984.wrzuta.pl/plik/9Ct66w3J … ort-aida32

P.S. Przy okazji jaki polecacie poradnik jeżeli chodzi o składanie komputerów? :stuck_out_tongue:

Procesor pod s478 jakiegoś pentium4 najlepiej z HT pod ten socket chyba 3.06 był najszybszy ale nie pamiętam :stuck_out_tongue:

Ramu do 2 gb:P