DGN1000,Xperia Neo V - Nie mogę połączyć urządzeń przez WiFi

Witam serdecznie,

Na forum sprowadza mnie tym razem problem z routerem NETGEAR DGN1000, a dokładnie problem z WiFi. Aby należycie go przedstawić, muszę trochę cofnąć się w czasie. Około 3 lata temu zakładałem internet, jako operatora wybrałem Orange. Wraz z podpisaniem umowy nabyłem w ich salonie owy router. W tamtym czasie nie używałem w ogóle połączenia bezprzewodowego, więc nie potrafię powiedzieć czy należycie działało w pierwszych dniach po zakupie. Jedynym problemem jaki wtedy z nim miałem były odłączenia od sieci. Zdarzały się około raz na tydzień, pomagał jednak reset routera więc nie zgłaszałem tego do serwisu. Pewne wydarzenie zmusiło mnie do zerwania umowy z Orange. Na okres 3 miesięcy miałem “na próbę” założoną neostradę z Livebox’em 2.0 na który nie miałem i nie mam najmniejszych powodów do narzekań. Oferta TP jednak miała pewien haczyk, którego nie dostrzegłem od razu, dlatego też musiałem zerwać z nimi współpracę. Teraz przyszła kolej na T-Mobile. W salonie proponowali mi zakup routera, jednak odmówiłem wiedząc, iż w domu gdzieś w szafie leży stary NETGEAR. Pomijając już problemy z konfiguracją, przez które jakoś przebrnąłem pojawił się następny: nie mogę połączyć się z WiFi. Próbowałem chyba wszystkich możliwych opcji konfiguracji sieci bezprzewodowej, bez skutku. Update’owałem również firmware. Urządzeniem, które staram się połączyć z netem to SE Xperia Neo V. Z LiveBox’em nie miałem przy tym problemu. Tutaj niestety pojawiają mi się w telefonie następujące komunikaty (jeden po drugim, w odstępach 2 - 3 sekundowych):

  • Trwa skanowanie…

  • Uzyskiwanie adresu IP z sieci -nazwa sieci-

  • Połączono z siecią -nazwa sieci-

  • Trwa skanowanie…

…i tak w kółko. Jeżeli ktoś miał podobny problem z tym routerem bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia co może być przyczyną tego problemu. Udzielę wszelkich niezbędnych informacji, prosiłbym tylko o ich wyszczególnienie.

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

TheGreatV

TheGreatV , zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś podczas rejestracji, proszę dokonać zmiany tytułu na taki, który wstępnie opisze problem, w przeciwnym razie temat wyląduje w koszu.

W przypadku Neo V musisz sprawdzić na “chybił trafił” następujące ustawienia:

  • rodzaj szyfrowania połączenia (u mnie problem występował gdy w routerze było Auto, po zmianie na AES łączył się bez problemów)

  • ilość kanałów i jego numer

badziewmax, jeśli chodzi o kanały mojego routera to posiada on ich 13 na opcji “g&b”, a 11 na opcji “up to 150Mbps”. Próbowałem łączyć się na każdym z nich, co nie przyniosło pożądanego skutku.

Jeśli chodzi o rodzaj szyfrowania, to muszę przyznać, że nie do końca wiem co masz na myśli. Nigdzie w ustawieniach sieci bezprzewodowej nie widzę opcji AES. Załączam screenshot z konfiguracji sieci bezprzewodowej, może on nam pomoże się dogadać…