DIRECTX problem ze sterownikami

(Pokahontazzz) #1

Jestem początkującym użytkowinikiem komputera... Po instalacji windowsa xp było wszystko ok., ale od jakiegoś miesiąca nie mogę oglądać żadnych filmów, gier itp., bo odpaleniu np. filmu rozpoczyna się odtwarzanie, trwa to może sekundę, następnie komputer się resetuje i DUPA...

Ściągnęłam najnowszą wersję directx, zainstalowałam i nic... Ciągle to samo... Czy ktoś pomoże biednej myszce???

(Cosik Ktosik) #2

Napisz w miarę możliwości, jaka jest konfiguracja tego komputera. Możesz skorzystać z programu Everest (http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2& ... ition+2.20). Wklej nam raport.

Tam też (w Evereście), w zakładce płyta główna masz czujnik. Jakie podaje temperatury i napięcia (czy znasz markę i moc zasilacza)?

Spróbuj odinstalować sterowniki od karty graficznej i chipsetu (płyty głównej), po czym zainstaluj je na nowo (najpierw płyta główna, potem karta graficzna). Na koniec zainstaluj jeszcze raz directx.

Czy restart kończy się bluescreenem (niebieski ekran)? Jeżeli tak, jaki podaje kod błędu oraz co go powoduje?

Na koniec możesz sprawdzić pamięć programem Memtest86 (plik iso nagrywasz na płytę i uruchamiasz z niej komputer).

(Pokahontazzz) #3

Co do pierwszych kilku cennych, chociaż bardzo tajemniczych rad, to spróbuję się z tym uporać jak najszybciej... :))

Co do bluescreen to się pojawia, ale dosłownie na ułamek sekundy i nie jestem w stanie odczytać komunikatu... Ale i tak z góry dziękuję za jakiś odzew! :))

(Cosik Ktosik) #4

Aby bluescreen pojawiał się na dłużej W menu start Masz Panel Sterowania, a w nim ikonkę systemu. Otwórz to i znajdź zakładkę: Zaawansowane. Na dole jest część dotycząca uruchamiania i odzyskiwania. Wejdź do Ustawień i odznacz: Automatycznie uruchom ponownie. Zatwierdź i uruchom ponownie komputer. Teraz bluescreen nie zniknie dopóki sama nie zresetujesz komputera.

(Pokahontazzz) #5