DISK BOOT FAILURE - po czyszczeniu blaszaka

(Wujcior96) #1

Witam, dzisiaj postanowiłem rozebrać swojego starego kompa i go przeczyścić.

Wszystko podłączone, lecz za pierwszym razem wyskoczył błąd Floppy Disk Fail (40).

Poradziłem sobie z nim wyłączając go w biosie.

Nagle pojawił się drugi problem, DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER, próbowałem zmieniać taśmy ,zmieniałem kolejność odpalania w biosie (odłączyłem nagrywarkę)i nic - i tu mam problem ,mam miejsce na płycie głównej na dwie taśmy a od dysku twardego wychodzą dwie a od nagrywarki jedna a nie zaznaczyłem sobie jak były wszczepione :shock: . Moja płyta to Asus A7N8X-X http://pl.asus.com/Motherboards/AMD_Socket_A/A7N8XX/

Tego samego dnia wszystko przed czyszczeniem wszystko chodziło.

Jakieś rady ? Nie sądzę żeby jakiś podzespół padł.

(eddie71) #2

Sprawdziłbym najpierw czy BIOS widzi dysk.

(Wujcior96) #3

Jak to sprawdzić ? Akurat w biosie to ja jestem zielony.

(eddie71) #4

Podczas włączania komputera zawsze jest ekran powitalny,najczęściej producenta płyty głównej.

Trzeba w tym czasie nacisnąć klawisz odpowiadający za przejście do Biosu.

Klawisze te się różnią w zależności od producenta.

Najczęściej jest to klawisz Delete albo F2.

Czasem też na ekranie powitalnym jest podane,który klawisz jest od Biosu ale nie zawsze.

Po wejściu do BIOS-u lepiej nic nie przestawiać jak się nie znamy.

Wystarczy tylko sprawdzić w tym przypadku czy płyta widzi dysk twardy i inne komponenty.

(Wujcior96) #5

Jakis hdd wyswietla tylko co dalej

(eddie71) #6

Wszedłbym w Boot menu i ustawił HDD na pierwszej pozycji.

Po uruchomieniu komputer zawsze szuka najpierw urządzenia,które jest na pierwszej pozycji w BOOT menu.

(Wujcior96) #7