Długość kabla?


(Fenomen5) #1

Witam !!

Ja ma mnatomiast inny problem :(Wczoraj laczylem ze soba 2 kompy .

1 to stacjonarka na ktorej mam neo512 a 2 to laptop.Wszystko pieknie podlaczylem jest net itd. ale moje pytanie brzmi nastepujaco :

Jaka moze byc maksymalna dlugosc kabla do takowego polaczenia aby na laptopie tez byl net ??Wczoraj polaczylem je kablem 5 m ( kabel scrosowany) i wszystko GIT.Natomiast gdy podlaczylem kabel 20 m nie wykrywaly go moje "bestie" :)Teraz juz sam nie wiem bo jedni mowia ze do 100m bedzie gita a inni ze do 10m ( 10 m sprawdzone dzialalo)

Dodam moze ze na kompach sa systemy XP Pro i teraz nie wiem czy kabel jest walniety ( ten 20 m ) czy tez maksymalna jego dlugosc moze wynosic 10 m :confused:

Za wszelka pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich !!


(inż. Piniol) #2

Sprawdź czy końcówki tego kabla są dobrze zaciśnięte


(Fenomen5) #3

dobrze sa zarobione na 100% - ale co kabel 20 m powinien bez problemu dac rade ??


(system) #4

Powinien bez najmniejszego problemu.

Być może to wina samego kabla - jeśli nie końcówki, to może jest złamany gdzieś w środku.

Zrób jeszcze jeden kabel i wtedy sprawdź - powinno działać.


(Fenomen5) #5

Dzieki panowie za porady i wyrozumialosc:) pozdrawiam


(Monczkin) #6

nie wiem czy zauważyłeś, ale koledzy już o tym mówili --> kosz

przeczytaj uważnie posty


(M a x) #7

czytam dobrze posty ale nie ma mowy o kolorach kabla a to jest bardzi wazne sam podłaczałem 2 kompa i tez miałem takie problemy tzn myliłem kolor i net nie działałal ,a kabla mam tez około 30 metrów i nie ma to zadnego wpływu na jakość neta pod warunkiem ze samo ustawienie protokołu jest ok i szybkość neta wporządku


(Monczkin) #8

należy wnioskować, że przyczyna leży


(Fenomen5) #9

A wiec panowie jest tak .Kabel jest jednak w 100% sprawny.Sprawdzalismy dzis go z kolega na 2 stacjonarnych kompach i dziala .Natomiast podlanczajac go do laptopa nie wyszukuje go tak ja kto mialo miejsce w kablu 5 m - wniosek nasuwa sie jeden - karta sieciowa z laptopa ma jakies ograniczenia moze jest za slaba no nie wiem ale tu prawdopodobnie jest "pies pogrzebany" .Ta karta to SiS 900 Fast Ethernet Adapter.

Probowalismy juz chyba wszystkiego ale moze ktos podsunie jakis pomysl ???

Pozdrawiam


(Stefe) #10

uzywam takiej karty w stacjonarnym kompie... kiedys z kablem 64m, teraz cos kolo 30... uzyskiwalem i uzyskuje max transfery bez zadnych problemow.

a jak probowaliscie wszystkiego... to znaczy czego? jak to macie skonfigurowane?


(system) #11

Może się mylę, ale jeżeli na kablu 5 metrowym działa,

a na 20 metrowym działać nie chce

to chyba nie jest kwestia konfiguracji...


(Stefe) #12

moze sie mylisz, moze nie... ale poprosilem o cos... moze da sie cos zaradzic.

poza tym jezeli kabel jest sprawny to niby z czym ma byc problem?


(Fenomen5) #13

Juz mowie co robilismy - specami nie jestesmy:)

1.Robilismy tak ja k podane bylo w tej demonstacji z dobrychprogramow.pl

2.We wlasciwosciach kart sieciowych ustawialismy na zmiane szybkosci lacza /tryb dupleks

Wogole nie znajdywal kabla ( nie szukaly sie ) jedynie kabel sieciowy jest odlaczony.Jezeli to by byl kwestia konfiguracji to z pewnoscia by sie znalazly ale by bylo jakies ograniczenie czy cos:( mysle ze to naprawde cos w ty mlaptopie jest .


(inż. Piniol) #14

To może troszkę inaczej, czy w laptopie Urządzenie (czyli karta sieciowa) jest włączone ??


(system) #15

:?


(fiesta) #16

odległość pomiędzy dwoma punktami w sieci bez zadnego wzmocnienia szacowana jest na około 100 m, tak że nie ma znaczenia tutaj:

Błąd musi tkwić gdzie indziej. Zanieś ten kabel do jakiegoś serwisu zajmującego się montażem sieci, oni mają odpowiednie testery i powiedzą Ci co jest nie tak z kablem bo problem leży ewidentnie po jego stronie.