Dobór anteny z allegro

Chciałbym Was prosić o pomoc w doborze anteny naziemnej:]

Nie znam się na tym a moja antena coś nie chce współgrać z tunerem i mam koszmarny obraz, więc postanowiłem zmienić antenę…hmm tylko na jaką?? Chciałbym Was prosić o pomoc gdyż mam nadzieje, że to spowoduje poprawę programów w mojej karcie i będę odbierał wszystkie programy a nie tylko TVP 1 i 2:P

Proszę o pomoc i czy te anteny są dobre??

http://www.allegro.pl/item311016187_ant … gazus.html

http://www.allegro.pl/item306516787_ant … abla_.html

Ta pierwsza jest obracana przez pilot więc niezłe udogodnienie:P hehe , ale czy sciągnie ładny obraz dla mojego tunera?? oraz tv moich starszych:P

Ta pierwsza może być. Ta druga obsługuje także DVB-T, ale jak narazie to nie ma dużo programów w tym standardzie.

To zależy od mocy nadajników w Twoim rejonie, jeżeli jesteś w “dołku” to przy słabym zasięgu nawet najlepsza antena Ci nie pomoże. Zobacz jakie anteny mają sąsiedzi, popytaj jakie stosują wzmacniacze i jaki mają odbiór, jakie programy odbierają. Na “odległość” nikt Ci nie odpowie czy:

Najbardziej wydajne anteny to kierunkowe więc ta pierwsza z pilotem jak najbardziej będzie przydatna bo nie da się “złapać” wszystkich naziemnych programów w idealnej jakości z jednego kierunku , przynajmniej u mnie tak jest że różne stacje z różną mocą nadają z różnych kierunków np. polsat idelany z kierunku Bielska , tvp 1 i 2 z kierunku Katowic a tvn i tv4 z kierunku Krakowa , druga sprawa to to że jeżeli masz idealne programy na tv i tą samą antene (odłanczając wcześniej od tv) podłączysz pod tuner i obraz będzie

to nowa antena nic nie pomoże , widocznie coś nie tak jest z tunerm.

Pierwsza antena niestety mimo efektywnego wyglądu nie spisuje się okazale ze względu dość wąskiego kierunku pracy oraz słabego wzmocnienia ok 40dB.