Doświadczenia z odwirusowania kompa

Witam.

Zapraszam wszystkich do podzielenia się opiniami na temat usuwania różnego rodzaju szkodników z systemu i czy na prawdę warto zajmować sobie czas tymi wszystkimi polecanymi na forum combofixami itp. programami oraz wszelkimi skanerami online i skanerami antyspyware .

Czy nie lepiej , szybciej i pewniej jest zrobienie formatu i nowa instalka windy bądź też jakiś backup.

Ja niestety nie mam dobrego doświadczenia z czyszczeniem kompa różnymi programami , nie jestem jakimś specem w tych tematach więc może się mylę ale może przedstawie wam jak to było w moim przypadku.

Zaczynało się zwykle od jakiegoś zauważalnego spadku wydajności bądź całego kompa bądź też internetu.

Pierwsze co robiłem w takim wypadku to gruntowny skan antywirem który zazwyczaj nic nie odnajdywał - czas ok.60 min.

Kolejną rzeczą było wyszukanie , ściągnięcie i zainstalowanie programu antymalware + oczywiście pełny skan -czas 60-90 min.

Jeżeli coś wykryło to oczywiście to wywalałem ale przeważnie i tak czułem , że coś jest nie tak.

Następnie programy hijackthis i combofix (pobieranie instalowanie i skanowanie) tutaj było o wiele szybciej ok. 30 min.

Po skanowaniu nowy post na forum z opisem “dolegliwości” i podaniem linków do logów i czekanie na odpowiedź od znawców tematu. Zdażylo mi się to chyba trzy razy więc można uznać , że przy odrobinie szczęścia odpowiedź była w przeciągu 1 godziny.

Potem wywalanie tego , co polecili ewentualnie przy braku jakiś oczywistych infekcj następne programy skanujące ew. skan online , co znowu zajmowało jakiś czas .

Jeżeli wszystko wydawało być się już ok. trzeba było zająć się porządkami po całej akcji czyli deinstalacja skanerów , wywalanie combofixa i innych pozostałości plus przeczyszczenie rejestru.

W końcu po długiej walce z infekcją komp zaczyna w miare normalnie działać . W moim przypadku z racji tego że pracuje itp. taka akcja trwała ok. 2 dni .