DPI w myszce za co jest odpowiedzialne

Witam, mam zamiar kupić nową myszkę Razera z 1800dpi.

Aktualnie posiadam myszkę z “bazaru” za 5zł.

Jestem zamiłowanym graczem w cs’a i dlatego chcialbym kupic jakas lepsza myszkę lecz prawde mówiąc źle mi sie na tej taniej nie gra.

Dzisiaj rozmawialem z kolegą o kupnie myszki i o cs’ie no i zapytał się mnie na jakiej czułości gram, odpowiedzialem ze na prawie najniższej.

A on mnie wyśmiał i zapytał ,po co mi myszka z duzym dpi jezeli gram na tak niskiej czulosci i ze nie ma sensu kupować lepszej.

No i pytanie do was, za co w koncu odpowiedzialne jest dpi w myszce? czytalem kilka tematow i z tego co zrozumialem to naprawde chyba chodzi o tą większą czułość a dla mnie to by sie zupełnie nie przydalo bo gram na prawie najniższej.

z góry dziękuję :wink:

wesołych świąt.

http://www.optyczne.pl/101-s%C5%82ownik-DPI.html

Tak, chodzi o czułość myszy, czyli o czas reakcji na ruch

Nie jestem profesjonalistą, ale ja to widzę tak:

Podzielmy sobie podkładkę na kratki. Gdy mysz przechodzi z jednej kratkę na drugą, kursor się przesuwa. Im większe DPI, tym mniejsze są te kratki, a więc kursor szybciej się przesuwa.

Na Twoim miejscu bym spróbował popracować na większej czułości. Zapalonym graczem już dawno nie jestem, ale nawet przy normalnym przeglądaniu neta czy obsłudze systemu jest to znacznie wygodniejsze - ręka znacznie mniej musi latać po stole. Kwestia poużywania przez kilka godzin i się przyzwyczaisz, wiem po sobie. Nie polecam ustawiać zbyt ekstremalnych wartości czułości w systemie, bo myszka będzie wariować. Lepiej to “regulować” sprzętowo odpowiednią myszą i jej DPI (wiele myszy ma zmienne).

kiedys gralem wlasnie na extremalnie duzych czulosciach ale przestawilem sie na niskie bardzo niskie z powodu jakosci gry. Najlepsi gracze maja mniejszcze czulosci przez co lepsze sa efekty w grze.

A wiec z tego wychodzi ze nie ma sensu brac dobrych myszek dla mojego trybu gry ;(