Drugi dysk w PC. Nie wykrywa go PC

Witam!

Mam mały problem. Mam podłączone do PC dwa dyski twarde, jeden o pojemności170Gb a drugi 250Gb. Otóż mój problem wygląda tak. Ten pierwszy dysk jest podłączony do płyty głównej przez “taśmę”. A drugi dysk (dopiero kupiłem) podłączyłem przez kabel ATA. ( obrazek poniżej). Ten dysk podpięty przez kable ATA działa, lecz SYSTEM GO NIE WYKRYWA. Powie ktoś czemu system nie wykrywa tego dysku.

PS. ten dysk miałem kiedyś podpięty i wszystko chodziło w porządku, lecz gdy odpiąłem od płyty głównej i spowrotem go przypiąłem system go juz nie wykrywa ;/ :frowning:

Pomocy ;]

samsungspinpointf1hd103.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Dysk jest widoczny w biosie?

Nie wiem (Jestem zielony w tych tematach)

Jak to sprawdzic?

Jaka jest różnica między “taśmą” a ATA? Na zdjęciu wyraźnie jest zaznaczone złącze SATA. Poszukaj w BIOS-ie opcji związanych z SATA. Jeżeli masz Windows XP to musisz doinstalować sterownik SATA. Powinien być na nośniku dołączonym do płyty głównej.

Główny dysk ma wejście tylko na 'taśmę, a ten co go chce podłączyć ma tylko wejście na Satowskie kable;/ Ok pogmeram troche w biosie i jak cos to się z rana odezwę ;p. Narazie dzieki

Jeśli problem zaczął występować po odpięciu i ponownym podpięciu dysku(i nic więcej z nim nie robiłeś(?)) sprawdź czy podpiąłeś go poprawnie…

Podpiety jest napewno poprawnie, nic więcej z nim nie robiłem. Sprawdzałem i ten dysk wykrywa też w biosie…Ale czemu system go nie wykrywa

Wstaw zdjęcie z otwartego menadżera zarządzania dyskami (w uruchomionym systemie wciśnij klawisz Win + R i w polu uruchom wpisz diskmgmt.msc zatwiedź Enterem).

Zobaczymy czy system faktycznie go nie wykrywa czy może pokazuje go jako wolną przestrzeń do zagospodarowania.