Duży problem z laptopem

Brat kupił nowego laptopa klik. Na początku niby wszystko fajnie lecz później zaczęły sie problemy. Bluescreeny bez powodu (żadne nowe urządzenie nie było dodawane i nic w tym czasie nie było instalowane), problemy z uruchamianiem itp. Z partycji do odzyskiwania próbowaliśmy naprawić system lecz bez rezultatu. Błędy wyskakiwały przy każdej próbie naprawy. W miejscu zakupu “miły” pan powiedział, że wszystko jest dobrze i system wystarczy zainstalować. Oczywiście na tym się skończyło bo nic więcej nie chciał zrobić… Znajomy informatyk próbował zainstalować XP lecz też bez skutku. Nie wiedział co jest. Po telefonie do producenta dowiedzieliśmy się tyle, że to powinni w miejscu zakupu zrobić a w miejscu zakupu mówią, że trzeba do serwisu HP oddać. I tak w kółko. Laptop jest potrzebny na teraz więc czekanie miesiąca nie wchodzi w grę. Gdzieś wyczytałem, że można podłączyć pc z tym laptopem i sformatować go. I teraz pytanie do was. Jak to zrobić i czy to może pomóc. Proszę o szybką pomoc jeżeli to jest możliwe :slight_smile: Może ktoś z was ma pomysł jak to naprawić :frowning:

Pozdrawiam :slight_smile:

Zapytaj informatyka, w którym miejscu pojawił się problem z instalacją systemu? To bardzo ułatwi znalezienie potencjalnej usterki :wink:

P.S. Jedynym sensownym problemem, który uniemożliwiałbym instalację XP na tym notebooku jest tryb działania kontrolera dysku twardego SATA. Zwykle ustawiony jest tryb AHCI, a żeby zainstalować XP bez zbędnych modyfikacji płyty instalacyjnej trzeba zmienić w SETUPIE na IDE… :stuck_out_tongue:

scoobydoo , nie pomyślałeś o tym, że laptopa kupiłeś już z usterką?. Dawno temu był kupiony? Kiedy ten bluescreen występuje, podczas jakiej operacji, tuż przed ładowaniem systemu, w trakcie czy już po załadowaniu ??

a wszyscy tak wychwalają tą przereklamowaną firmę a tu niespodzianka.

a jeśli ci sie nie da naprawić tego to zawsze możesz oddać do tego miłego pana ze sklepu napisać reklamację niezgodności towaru z umową (tylko nie oddawaj jako roszczenia związane z gwarancją tylko z niezgodnością towaru z umową) i w tym przypadku ten miły pan ma 2 tyg na odpowiedz. a jeśli mówi że wystarczy zainstalować a ty mówisz że nie to niech on to sam zrobi skoro nie można to nie można to wtedy to już jego problem. każdy sprzedający odpowiada za swój towar przez dwa lata nawet gdy nie ma na niego żadnej gwarancji

W zasadzie mówi się w biosie.

zrób test na badsectory (error scan, test dokładny)

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2& … +Tune+2.55

memtest

viewtopic.php?f=7&t=50125

pokaże co powoduje bsoda

http://forum.purepc.pl/temat/FAQ/8/Debu … try1167930

a jaki dostajesz komunikat podczas instalacji systemu od nowa po którym się nie da zainstalować systemu, napisz jaki masz kod błędu podczas bluescreena

A tego notebooka kupowałeś w “normalnym” sklepie czy przez sieć?

guig , bluescreeny wyskakują kiedy im się tylko podoba. Podczas instalacji, podczas uruchamiania itd. Nie sądzę żeby to co pisałeś o problemie z instalacją miało wpływ na pojawianie się niebieskich okienek.

rokko , laptop działał normalnie przez jakieś 2-3 tygodnie.

sosen86 , jak nic się nie uda zrobić to trzeba będzie odwiedzić tego pana ze sklepu.

Tobi , zobaczymy co będzie po tych radach.

lukaszm , błędy są rózne z tego co zdążyłem zauważyć przez ten krótki okres pojawienia się bluscreena.

GMajka12 , w normalnym sklepie.

A co z tym sformatowaniem laptopa z pc?? Czytałem, że to może pomóc tylko chciałbym sie dowiedzieć jak to zrobić.

Dzięki za pomoc

Dysk jest już na Sata. Standardy notebookowe i desktopowe tego interfejsu są identyczne. Wystarczą zwykłe kable żeby do stacjonarnego kompa podłączyć 2,5-calowy twardziel Serial Ata :wink:

a kompilowałeś sterownik Sata z instalką windowsa?

scoobydoo ,

Poczytaj - Konkretne tematy… ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post.

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. TEMAT POMOCNY

W celu dokonania zaleconej korekty - proszę użyć przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Miałem ostatnio podobny problem z laptopem na serwisie okazało się że padł dysk (badsectors - mechaniczne), wymiana dysku pomogła i od 3 tygodni gościu niedzwoni :slight_smile: =D> sprawdz dysk MHDD :slight_smile: ale na laptopie nie na PC stacjonarnym! to wykluczy błędy kontrolera SATA, potem przenieść możesz na PC i tam spróbować

Krótka notka, jeżeli przy szukaniu błędów dysk zacznie charczeć, i pokażą się zielone błędy to niesą zielone błędy (logiczne) tylko czerwone (mechaniczne), oddaj całego lapka na serwis i czekaj…

MHDD faq http://www.enter.net.pl/forum/viewtopic.php?t=25240

MHDD http://www.freepedia.pl/files/show/584,mhdd-4-6-