Dwie sprawy odnośnie pracy jako informatyk

Witam. Mam dość nietypowe pytanie. Ale mimo to trapi mnie to. Otóż, moim marzeniem jest praca jako informatyk w jakiejś firmie :slight_smile: Informatyka mnie interesuje od “n” czasu i chciałbym mimo to mieć taki zawód. Obecnie jestem na studiach które nie są z tym związane. Czy koniecznie muszę ukończyć studia informatyczne aby móc pracować jako informatyk? I jeszcze jedno pytanie. Wiadomo, informatyka jest dość obszerna, więc które działy powinienem umieć aby móc pracować w tym zawodzie :slight_smile: Pozdrawiam :slight_smile:

Zależy od pracodawcy, czy wystarczą mu Twoje umiejętności, czy będzie wymagał papierka.

Zależy od charakteru firmy, w jednej bedziesz serwisantem, sieciowcem. W drugiej programistą. W trzeciej grafikiem komputerowym.

Witam.

Możesz to sobie przyjąć na moim przykładzie.

Pracuję jako informatyk w dużej spółce. Moje wykształcenie nie jest ani trochę związane z wykonywanym zawodem.

W pracy zajmuję się serwisem sprzętu, instalacja oprogramowania, wdrażanie nowych systemów, helpdesk.

Jedyne wcześniejsze doświadczenie związane z zawodem udokumentowane “jakimś papierkiem” to praca w małej firmie komputerowej, jako serwisant.

Po drodze jeszcze była inna firma, związana również z czym innych na stanowisku analityka finansowego (tylko to się tak nazywało), trochę księgowości, trochę podpisywania kontraktów.

Następnie serwisant (piecza nad małą firemką), księgowość, kontakty z bankami, klientami, US, ZUS. Jednym słowem gonitwa po mieście.

Tak więc jak już wcześniej było wspomniane, to zależy od firmy czy od przełożonego. Czy wystarczy mu doświadczenie, czy chce papierek. U mnie oczywiście była próba umiejętności (długo pracowałem na umowa o dzieło - miesiąc w miesiąc (około 5-6), potem czas określony) a obecnie umowa na stałe.

Pozdrawiam