Dwl 2000AP nie uzyskuje IP z routera

Witam

Jestem zielony i guglując dobrnąłem do etapu, na którym nie mogę sobie poradzić.

Mam dlinka DWL 2000AP+. Ustawiłem antenę, zrobiłem site survey, znalazłem sieć. Admin dodał mac mojego dlinka i mac karty sieciowej w laptopie do listy (tak zabezpiecza sieć). Ja ustawiłem u siebie “client DHCP, wyłączyłem server DHCP który mój dlink tworzy, zrestartowałem się… i po uruchomieniu ponownym IP mojego dlinka jest 0.0.0.0”. Gdy wybieram opcję “server DHCP” moja karta sieciowa uzyskuję IP od dlinka, dlink ma IP, ale nie ma netu. Pingowanie jego routera pokazuje, że nie ma łączności.

Odpuściłem sobie tamtą sieć (bo admin to obcy człowiek który miał dość moich telefonów) i poprosiłem o pomoc sąsiada który rozprowadza u siebie po domu internet poprzez linksys WAG 200G. Przyszedł do mnie i gdy karta sieciowa wifi w moim pececie znalazła jego sieć, wpisał hasło (jego sieć zabezpieczona jest (WPA2)). No i mogłem korzystać na pececie z jego sieci poprzez swoją kartę sieciową.

Potem poprosiłem go by to samo zrobił na moim dlinku podłączonym do laptopa - tzn ustawiłem go w funkcję client, zrobiłem site survey, znalazłem sieć którą tworzy jego linksys i wpisaliśmy to samo hasło w WPA-PSK w opcjach mojego dlinka, które wcześniej wpisaliśmy w kartę sieciową peceta.

I znów mam ten sam problem - gdy mam ustawione DHCP server to przynajmniej mogę wejść do dlinka. Ale gdy ustawiam DHCP client, czyli pobieranie IP od jego linksysa, wychodzi szydło z worka - mój dlink ma IP: 0.0.0.0 a karta sieciowa w laptopie przez którego obsługuję dlinka również nie uzyskuje IP i nie mam kontaktu z urządzeniem.

To samo dzieje się wówczas gdy ustawiam dlinka w opcji repeater, by wzmacniać sygnał z linksysa.