Dynamiczne przydzielanie pamięci grafiki - problem

Witam, posadam katę graficzną Nvndia GeForce 8500GT 512MB. Pomimo tego, że całkowita dostępna pamięć grafiki wynosi 1791MB, w grze GTA IV, w ustawieniach grafiki napisane jest że dostępna pamięć wynosi 512MB, a nie 1791 przez co wydajność spada.

Moje pytanie - jak przydzielić aplikacji (w tym przypadku GTA IV) większą pamięć grafiki?

9sszeb.png

Raczej nie spada.

512MB to Video RAM który jest tylko i wyłącznie dla grafiki, a systemowa może być co chwilę wykorzystywana. Wg mnie to jest taka różnica jak pomiędzy kartą zintegrowaną a dedykowaną, kto używał ten wie. No chyba w technologi poza szybkością RAMU i VRAMU, ale chyba VRAM ma większą przepustowość jeśli chodzi o grafikę.

RAM nie dławi tak mocno grafiki jak mniejsza przepustowość. BTW - czy to nie jest “minimalna” grafika dla GTA4?