Dysk - Hddlife - status DANGER!

hddkc7.th.jpg

I co mam terz zrobić?? To znaczy że dysk do wymiany?

Z tego co wywnioskowałem to chyba sa uszkodzone sektory, czy da sie jakoś usunąć?

Czy na gwarancji moge oddać ten dysk do wymiany??

Log Hddlife i Hd tune

HDDlife Project 3.0.0.129

(c) 2004-2007 by BinarySense Ltd., http://www.hddlife.com, mailto:support@hddlife.com


18/05/2007 13:14:44.171


0: Device State: Online

0: Device number: 0

0: Model: SAMSUNG SP2504C

SAMSUNG SP2504C: DeviceInterfacePath: \\?\ide#disksamsung_sp2504c _________________________ vt100-33#30535139314a5930344133363437202020202020#{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

SAMSUNG SP2504C: Serial: S09QJ10YA46374

SAMSUNG SP2504C: Firmware: VT100-33

SAMSUNG SP2504C: Manufacturer: SAMSUNG

SAMSUNG SP2504C: Disk size: 250059350016 bytes

SAMSUNG SP2504C: FAILED to get power status

SAMSUNG SP2504C: Health status: Prefail

SAMSUNG SP2504C: Temperature: 33

SAMSUNG SP2504C: Bus type: SATA

SAMSUNG SP2504C:ATA specific parameters:

SAMSUNG SP2504C: Performance status: Good

SAMSUNG SP2504C: AAM Supported

SAMSUNG SP2504C: Current AAM: 0

SAMSUNG SP2504C: Recomended AAM: 254

SAMSUNG SP2504C: APM Is NOT supported

SAMSUNG SP2504C: Power On Hours: 3370

SAMSUNG SP2504C: Health: 0

SAMSUNG SP2504C: Performance: 100

SAMSUNG SP2504C: Attributes count: 20

SAMSUNG SP2504C: Attributes:

SAMSUNG SP2504C: -------------------------------------------------

SAMSUNG SP2504C: ID	Flags	Thresh	Value	Worst	Raw

SAMSUNG SP2504C: -------------------------------------------------

SAMSUNG SP2504C: 01	000f	33	64	3b	000000000000002f

SAMSUNG SP2504C: 03	0007	19	64	64	0000000000001800

SAMSUNG SP2504C: 04	0032	00	64	64	0000000000000361

SAMSUNG SP2504C: 05	0033	0a	02	01	0000000000000398

SAMSUNG SP2504C: 07	000f	33	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: 08	0025	0f	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: 09	0032	00	64	64	0000000000000d2a

SAMSUNG SP2504C: 0a	0033	33	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: 0b	0012	00	fd	02	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: 0c	0032	00	64	64	000000000000035a

SAMSUNG SP2504C: be	0022	00	8b	76	0000000000000021

SAMSUNG SP2504C: c2	0022	00	8b	76	0000000000000021

SAMSUNG SP2504C: c3	001a	00	64	64	0000000000916936

SAMSUNG SP2504C: c4	0032	00	02	01	0000000000000398

SAMSUNG SP2504C: c5	0012	00	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: c6	0030	00	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: c7	003e	00	c8	c8	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: c8	000a	00	64	64	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: c9	000a	00	fd	64	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: ca	0032	00	fd	fd	0000000000000000

SAMSUNG SP2504C: -------------------------------------------------

HD Tune: SAMSUNG SP2504C Health


ID Current | Worst |Threshold|Data| Status   

(01) Raw Read Error Rate 100 59 51 47 Ok       

(03) Spin Up Time 100 100 25 6144 Ok       

(04) Start/Stop Count 100 100 0 865 Ok       

[b](05) Reallocated Sector Count 2 1 10 920 Failed [/b]

(07) Seek Error Rate 253 253 51 0 Ok       

(08) Seek Time Performance 253 253 15 0 Ok       

(09) Power On Hours Count 100 100 0 3370 Ok       

(0A) Spin Retry Count 253 253 51 0 Ok       

(0B) Calibration Retry Count 253 2 0 0 Ok       

(0C) Power Cycle Count 100 100 0 858 Ok       

(BE) Airflow Temperature 139 118 0 33 Ok       

(C2) Temperature 139 118 0 33 Ok       

(C3) Hardware ECC Recovered 100 100 0 9543457 Ok       

(C4) Reallocated Event Count 2 1 0 920 Ok       

(C5) Current Pending Sector 253 253 0 0 Ok       

(C6) Offline Uncorrectable 253 253 0 0 Ok       

(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 Ok       

(C8) Write Error Rate 100 100 0 0 Ok       

(C9) TA Counter Detected 253 100 0 0 Ok       

(CA) TA Counter Increased 253 253 0 0 Ok       


Power On Time : 3370

Health Status : Failed

Czy HDD regenerator 1.51 cos da, znaczy usunie te bad sektory??

hmm ja myślę, że warto sprawdzić innym programem diagnostycznym (dostępnym na vortalu db, lub też sprawdzonym programem dostępnym na witrynie producenta dysku), gdyż ten w opinii wielu użytkowników nie jest najlepszym rozwiązaniem.

a to jaki mozesz polecic?

myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie jakiś ze strony producenta, zaraz znajdę to podam linka :slight_smile:

ja nic takiego nie znalazlem a ty??

http://www.samsung.com/Products/HardDis … utilities/

tu coś masz

Dla porównania jak masz pod ręką Everest to:rozwiń Magazyn>SMART>Raport>Szybki raport>Zwykły tekst i pokaż raport w części:od 01 do C9.

Podejrzewam że wyniki nie powinny się różnić choć dziwi mnie taka liczba badsektorów.

Jeżeli dysk jest na gwarancji to jak najszybciej trzeba go wymienić

wymienia się jak się zepsuje a na razie on działa,byś poszedł z nim do sklepu w którym został on kupiony to i tak by ci nie przyjeli reklamacji bo działa,

01 Raw Read Error Rate 51 100 59 5 OK: wartość w normie

    03 Spin Up Time 25 100 100 6016 OK: wartość w normie

    04 Start/Stop Count 0 100 100 879 OK: zawsze pozytywnie

    05 Reallocated Sector Count 10 2 1 920 Prognoza błędu: Nieuchronna utrata danych

    07 Seek Error Rate 51 253 253 0 OK: wartość w normie

    08 Seek Time Performance 15 253 253 0 OK: wartość w normie

    09 Power-On Time Count 0 100 100 3422 OK: zawsze pozytywnie

    0A Spin Retry Count 51 253 253 0 OK: wartość w normie

    0B Calibration Retry Count 0 253 2 0 OK: zawsze pozytywnie

    0C Power Cycle Count 0 100 100 872 OK: zawsze pozytywnie

    BE 0 124 118 38 OK: zawsze pozytywnie

    C2 Temperature 0 124 118 38 OK: zawsze pozytywnie

    C3 Hardware ECC Recovered 0 100 100 13250700 OK: zawsze pozytywnie

    C4 Reallocation Event Count 0 2 1 920 OK: zawsze pozytywnie

    C5 Current Pending Sector Count 0 253 253 0 OK: zawsze pozytywnie

    C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 253 253 0 OK: zawsze pozytywnie

    C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie

    C8 Write Error Rate 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie

    C9 Soft Read Error Rate 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie

    CA TA Increase Count 0 253 253 0 OK: zawsze pozytywnie

No dobra a jak pokaze im ze sektory sie sypia i programy pokazuja ze w kazdej chwili moze walnac:/ to nie wymienia??

05 Reallocated Sector Count 10 2 1 920 Prognoza błędu: Nieuchronna utrata danych

co to ozbnacza ze ile tych bad sectorów jest duzo??

Przy tej ilości bad sektorów nie ma znaczenia czy jest ich za dużo o 910-w ogóle nie powinno ich być.Najgorsze jest to że jak już dysk ma bad sektory to będą powstawać nowe - w nowych sektorach.

Myślę że przy umiejęnych negocjacjach jest możliwa wymiana ,bo SMART przechowuje w logu 5 ostatnich błędów z oznaczeniem czasu i na ich podstawie można wywnioskować czy wystąpiły one przed zakupem.

A jakie to ma znaczenie czyu przed czy po zakupie? dysk siada i powinni wymienic kurna.

Też tak uważam ale doświadczenia z reklamacjami są różne i dlatego wydaje mi się że trzeba to zrobić jak najszybciej bo czas działa na Twoją niekorzyść.

Kurna dla sprzedawcy i producenta dysku wskazania jakiegoś śmiesznego programiku nie mają większego znaczenia

dla nich ważne jest to że dysk działa a nie to że ma słabe wyniki w jakimś programie :slight_smile:

Fiesta pisze:

Też się z tym zgadzam ale myślę że zawsze należy walczyć o swoje i ja np. nie miałem problemów z wymianą dysku w podobnym stanie(firmy nie wymienię ze względu na regulamin ale to znany serwis)

SeBoLaS pisze:

To nie jest kwestia słabych wyników -to jest stan krytyczny i jak jeszcze parę dni nad tą kwestią podyskutujemy to stanie się ona nieaktualna.

Dlatego ja sugeruję negocjacje z gwarantem a póżniej opcje naprawcze-a Ty SeBoLaS w takim razie co proponujesz?

działa to działa,się zepsuje to można iść zanieść,teraz by poszedł kolega z tym dyskiem do serwisu zgłosić reklamację to by mogli go obciążyć za wysyłki przeróżne ponieważ zgłosił nieuzasadnioną według nich usterkę ponieważ usterka na razie jest nie zauważalna.Dysk na razie spełnia swoją funkcję :wink:

spróbuj może sformatować cały dysk pełnym formatem i zapuść Scan Diska z opcjami naprawy uszkodzonych sektorów.

Jeśli HD Tune nadal będzie wskazywał Bad Sectory oddałbym dysk do serwisu (jeśli jest na gwarancji).

Już nie jeden raz oddawałem sprzęt na gwarancję i nigdy nie zostałem obciążony żadnymi kosztami - nawet jeśli nie stwierdzono awarii, najwyżej sprzedawca nie zakwalifikuje tego jako usterki i nie przyjmie dysku do naprawy.

Oddałem w końsku na gwarancji dostałem nowego 250GB z nowej seri iu gwarancje na kolejne 3 lata:) ale nie obylo sie bez kupna nowego zeby backup zrobic:)