Dysk i jego praca i jego dziwne objawy

(Devil Angel) #1

Witam

Od jakiegoś czasu przysłuchuję się i sprawdzam swój dysk powiedzmy , że w nowym laptopie , zaciekawiło mnie pewna taka mała rzecz..

Nie potrafię tego dźwięku opisać czy chociaż znaleźć na necie jest tak jak by od strony gdzie jest zamontowany dysk i słychać coś takiego jak by mocne , gwałtowna praca "głowic" ? Nie wiem nie znam się na budowie dysku ale przynajmniej mi się wydaje, że ona pracuje. Hm.. I puściłam sobie program. Może zna ktoś metodykę działania i powie mi , co znaczą to kropeczki i odpowie na moje pytanie które pewnie wielu forumowiczów tutaj i gdzie indziej zadaje sobie .. Czy mój dysk działa poprawnie?

Chyba, że jest jakiś miły Pan lub Pani... :wink: Co mi powie czy mam się martwić czy nie.

Od niedawna pracuję na win7 i powiem , tak.. wolę chyba xp pod względem pracy ale to nie do tematu. :slight_smile: Prosze o opinie lub jakieś porady :slight_smile: Czy mam się martwić czy dać sobie spokój. ;] fiu się rozpisałam:P

a tu łapu capu screen z programu hdtune

(Grosjean) #2

Na screenie jest akurat test szybkości transferu, który jest w porządku. Żółte kropki jeżeli dobrze pamiętam pokazują zmiany czasu dostępu. Żeby coś stwierdzić zrób screen z zakładki health oraz przeprowadź pełny ( nie szybki) error scan

(Devil Angel) #3

Tu masz screen ze skanu pełnego w tym miesiącu robiony trwa to trochę więc dziś tego nie zrobię.

I wrzucam również screen'a z Health

Screen z Health

Screen pełnego skanu

(Grosjean) #4

Dysk nie posiada żadnych bad sectorów. Na zakładce health też jest wszystko w porządku, z wyjątkiem błędnego odczytu temperatury, ale na górze jest temperatura prawidłowa. Może ktoś inny się jeszcze wypowie. Ten dysk może po prostu też pracować głośniej od dysku który używałaś wcześniej.

(pawcio1212) #5

nie które modele dysków(szczególnie te starsze) hałasują