Dysk twardy , podpięcie

Cześć . Jestem zielony w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość . Chciałem zapytać jak ma być podpięty dysk twardy wewnętrzny . On ma być na jednej taśmie tylko podpięty czy ma być taśma i jeszcze taka kostka ??

Ma być podpięty przewód sygnałowy oraz przewód zasilający.

a do tej druguiej wtyczki można podpiąć jeszcze jeden dysk ? Bo z tego co rozumiem to można dysk podpiąć albo przez taśmę albo przez tą kostkę ?

Mimo, że “jesteś zielony” może zaczniesz pisać jasniej?

Jaka “kostka”?

Może zrobisz zdjęcie tego swojego dysku?

taka wtyczka jak ta biała

http://www.google.pl/imgres?q=wtyczka+s … =106&ty=85

Jak już Ci pisano - musisz podpiąć dwa kable. Jeden łączący dysk z płytą główną, i jeden (właśnie tą kostkę) do zasilacza.

Ok . a jeszcze jedno ile można podpiąć dysków twardych . Mam socket 478

To już zależy jakich dysków, i do jakiej płyty. PATA najczęściej do 4, SATA najczęściej 6, chociaż widziałem płyty gdzie było i 12.

A mógłbyś mi opisać jak i gdzie te dyski 4 podpiać ? czy wystarczą te kable co są w kompie czy trzeba coś dokupić i gdzie co powpinać :slight_smile: Był bym bardzo wdzięczny :smiley: :smiley:

spoko260@o2.pl , popraw tytuł tematu, używając przycisku edytuj, tak aby mówił konkretnie o problemie.

A i czy można by to tak podłaczyć , że było by na jednym kablu ten dysk stary któr posiadam na (masters) ten dodatkowy na (slave) no i 3 na tym kablu co CD/DVD ?

Urządzenia PATA (IDE/ATA) mogą być maksymalnie dwa na jednej taśmie. Tego ograniczenia nie przeskoczysz w żaden sposób.

Jeżeli masz dwie taśmy, to oczywiście na drugiej może być trzeci dysk razem z napędem CD ale jego tryb pracy będzie ustawiony zgodnie z wolniejszym napędem CD.

Najlepiej jak podłączysz dwa najszybsze i/lub najczęściej używane dyski na jednej taśmie a trzeci najwolniejszy(lub najmniej przez ciebie użytkowany) na trzeciej razem z napędem CD.