Dysk twardy w laptopie - ocena parametrów. Czy rozglądać się za nowym?

(lith) #1

Laptop od jakiegoś czasu potrafi łapać 'freezy' podczas działania. Albo zamulac strasznie gdzie wykorzystanie procesora prawie żadne, ramu sporo wolnego, a ten mieli dyskiem kilkadziesiąt sekund i próbuje coś załadować. Nie znam się na ocenie parametrów smart, ale niepokoją mnie te czerwone kropki i niestabilne sektory, więc byłbym wdzięczny za opinię co o tym sądzicie :wink: Bo nie wiem czy szukać nowego dysku, czy bawić się w jakieś remapowania? A może się nie znam i tutaj wszystko jest w granicach normy? :P Zależy mi na dość stabilnym działaniu. 

hdtune1.jpg

(j24) #2

Przyjmijmy że ja znam się na stanie dysku tylko niewiele więcej od ciebie ale uważam iż sytuacja jest poważna i każda “minuta” zwłoki działa na twoja niekorzyść. Powinieneś przynajmniej postarać się o kopię ważnych danych aby potem nie żałować :slight_smile:

Są tacy co uważają że jeden tzw. badsektor to już ostrzeżenie, ty błędnych sektorów jak widać masz sporo że nie powiem dużo.

(Dimatheus) #3

Hej,

49 sektorów już przeniesionych, kolejne 18 czeka na remap. Dysk generalnie do wymiany. Zabawy w zerowanie dysku tutaj raczej już nic nie dadzą.

Pozdrawiam,

Dimatheus

(lith) #4

Kopia jest, więc stresu nie ma. Dzięki, teraz wiem na czym stoję. 

btw. w tym pierwszym programie liczy są chyba w szestnastkowym systemie podane, więc wychodzi to co w hd tune - 73 przeniesione i 24 czeka… ale to już drobiazgi.Głownie chodziło mi o to, czy problemy nie powinny się zacząć dopiero jak wartość przeniesionych dojedzie w okolice progu. 

(Luz123) #5

Problemy ze stabilnością “zaczynają się” już przy C5. A jak przekroczy próg to znaczy że dysk utracił zdolność pomijania badsektorów. Zwykle to już jego koniec.

Jak chcesz go jeszcze pomęczyć jako dysk systemowy to zrób mu skan powierzchni z bootowalnego programu, np. MHDD i wrzuć wyniki + nowy smart. Wydzielenie niedużej partycji pod system na “sprawnym” obszarze czasem pomaga.