Dysk twardy - wymiana

Witam,

Otóż mam problem. Stary dysk twardy zepsuł się i chcę podłączyc nowy Western Digital MDL: WD1600J8-00NC81 Wyprodukowany w 2006 r.

Stary dysk jest tej samej firmy, tylko ma 40gb zamiast 160. No i ten stary jest inaczej podłączany SATA i taki szeroki, jakis paskowy, nie wiem jak się nazywa.

Mam nadzieję ,że wiecie o co mi chodzi. Nie znam się za bardzo na nazewnictwie. No i komputer nie może tego nowego znaleść, próbowałem w biosie ,ale nie widzi go. ; (

Z góry dziękuje za próby pomocy mi.

MUSISZ ZAINSTALOWAC STEROWNIKI OD SATA

40GB na sata? Chyba na ATA? Ten nowy jest na sata? Zasilanie do niego podłączyłeś (również płaska końcówka - jeśli chodzi o sata, ATA ma molexa) ?

W Biosie, jak wybierasz kolejność botowania nie możesz go znaleźć?

Stery do SATA? Jest cos takiego? Jezeli tak, moze ktos podalby linka? :stuck_out_tongue:

Możliwe ,że na ATA, nie znam się za bardzo ; )

Ten nowy na pewno jest na SATA. A jak chce zrobic boot’a no to mam tam kolejnosc HDD - 1, i tak do 3. Ale ja próbowałem znalesć poprzez CMOS : P

Próbowałeś już system zainstalować?

Twardziel na “makaronie” to oczywiscie - PATA.

Pewnie to jest domyslnie ustawienie, ale sprawdz czy kontroler SATA/RAID jest aktywny (Enabled). Potem oczywiscie sterowniki SATA na FDD zgraj i przy instalce - F6, chociaz przy Windzie Xp SP3 juz powinien wykryc dysk satowy. Powodzenia przy instalce.

Dzięki za wszelką pomoc ; P

Później/jutro popróbuje i powiem jak poszło;p

Co Wy piszecie?Jakie sterowniki na dyskietce.Do dysków ATA żadnych sterowników nie potrzeba,a już na pewno nie sterowników SATA.W dodatku jak nie wykrywa go w biosie to co tu sterowniki niby mają pomóc?Sprawdź czy nie masz wyłączonego kontrolera IDE,ustaw jeszcze zworkę na dysku w pozycji Master.

@havet

Było IDE HDD Block Mode - Enabled. Stwierdziłem ,że to blokuje i wyłączyłem. Nie jestem jednak przekonany ,czy dobrze wywnioskowałem. Nie bardzo wiem ,jak się ustawia zworki i gdzie one się znajdują xd.